Açık Akademik Arşiv Sistemi

Menşe ülke imajı, marka ve fiyatın ürün değerlendirme ve satın alma niyeti üzerindeki göreceli etkileri.

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Nilgün Sarıkaya.
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:41:11Z
dc.date.available 2021-03-30T11:41:11Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation İzmir, Onur. . (2016). Menşe ülke imajı, marka ve fiyatın ürün değerlendirme ve satın alma niyeti üzerindeki göreceli etkileri.. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91180
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Tüketiciler günlük hayatlarında birçok satın alma kararı ile yüzleşmektedirler. Karar verme aşamasında tüketicilerin göz önünde bulundurdukları bazı önemli unsurlar vardır. Tüketicilerin karar verme mekanizmalarını etkileyen bu unsurlardan biri de menşe ülke imajıdır. Belli bir ürünü değerlendirmede ve satın alma niyeti geliştirmede, sahip olunan menşe ülke imajı ile birlikte, tüketiciler ürünle alakalı marka, fiyat, ürün özellikleri ve mağaza adı gibi özellikleri de göz önünde bulundururlar.Otomotiv sanayinde yürütülen bu çalışma kapsamında, menşe ülke imajı, marka ve fiyatın, ürün değerlendirme ve satın alma niyeti üzerindeki göreceli etkileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Kolayda örneklem yoluyla, 18-60 yaş arası, farklı gelir ve eğitim düzeylerine sahip 417 katılımcı örnekleme dahil edilmiştir. Yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılarak, ileri sürülen model test edilmiştir. Sonuç olarak, Japonya'nın Fransa'dan daha iyi bir ülke imajına sahip olduğu tespit edilmiştir. Kalite, değer, fayda algısı ve satın alma niyeti açından en çok tercih edilen otomobillerin sırasıyla Toyota Corolla, Honda Civic, Renault Megane ve Peugeot 308 olduğu gözlemlenmiştir. Menşe ülke imajının, ürün değerlendirme ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi açısından çok önemli bir tahmin edici olmadığı tespit edilmiştir. Tüketicilerin ürün değerlendirme ve satın alma niyetini en çok etkileyen değişken markadır.
dc.description.abstract Consumers face with many purchase decision makings within their daily lives. In the stage of decision making, there are some vital elements that consumers take into consideration. One of these elements that affects decision making mechanism of the consumers is country of origin image. In developing product evaluation and purchase intention, along with the perceived country of origin image, consumers also take into account such elements as brand, price, product properties and store information related to the product. In the context of this study conducted in the automotive industry, the relative effects of country of origin image, brand and price on product evaluation and purchase intention are meant to be identified.Using convenience sampling, 417 respondents who are in the age interval between 18-60 and who belong to different income and education levels are added to the sample. Using structured equation modeling (SEM), the proposed model has been tested. As a result, it has been identified that Japan has a better country of origin image than France. With regard to the perceptions of quality, value and utility and purchase intention, it has been observed that the automobile brands preferred the most are respectively Toyota Corolla, Honda Civic, Renault Megane and Peugeot 308. It has been identified that country of origin is not the most important predictive variable. The variable that affects consumers' product evaluation and purchase intention the most is brand.
dc.format.extent VIII, 87 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Tüketici karar verme süreci - ürün değerlendirme.
dc.subject Menşe ülke kavramı - ülke imajı etkisii.
dc.subject Menşe ülke modellemeler - Japonya - Fransa.
dc.title Menşe ülke imajı, marka ve fiyatın ürün değerlendirme ve satın alma niyeti üzerindeki göreceli etkileri.
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.contributor.author İzmir, Onur.
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/