Çalışmanın temel amacı; konaklama işletmelerinde personel güçlendirme uygulamalarının ne derece etkin ve verimli gerçekleştirildiğini tespit etmek ve bu uygulamaların konaklama işletmeleri açısından önemini irdelemektir. Demografik özelliklere göre yöneticilerin personel güçlendirme algı düzeylerinin değişip değişmediğini incelemek ve personel güçlendirme uygulamaları bakımından yıldızlı oteller arasında karşılaştırma yapmak çalışmanın diğer önemli amaçlarıdır. Çalışma İstanbul İl'inde faaliyet gösteren 1,2,3,4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin yöneticileri ile saha araştırması şeklinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Değerlendirmeye alınan 333 anket SPSS programı ile analiz edilmiş ve tanımlayıcı istatistikler, yüzde ve frekans analizleri, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H, Kolmogorov-Smirnov ve Bonferroni testleri uygulanmıştır. Elde edilen temel sonuçlarına göre; medeni durum, turizm eğitimi alma durumu,çalıştıkları departman, görevleri,çalışma süreleri gibi demografik özelliklerin yöneticilerin personel güçlendirme algı düzeyi üzerinde anlamlı bir farklılık yarattığı anlaşılmıştır. Yöneticilerin personel güçlendirme algı düzeyleri de yüksek bulunmuştur. Otel işletmeleri sınıfları bakımından incelendiğinde ise, yıldız sayısı arttıkça yöneticilerin personel güçlendirme uygulamalarına olan eğilimlerinin de arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
In order to determine the degree of employee empowerment applications performed in the accommodation establishments, to examine the importance of these applications in terms of accommodation establishments and to investigate whether empowerment perception of managers have changed, field research has been conducted with managers of 1,2,3,4 and 5 star hotel establishments in İstanbul. Survey technique has been utulized as data collection method in the study. 333 surveys evaluated were analyzed with SPSS and descriptive statistics, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H, Kolmogorov Smirnov and Bonferroni tests were applied. According to the findings; marital status, tourism education, department, statute and working hours make significant difference on empowerment perception level of managers. Research results show that empowerment perception of managers is above average. One of the findings of this study is according to class, if the number of stars of hotel business is high, managers lean towards to empowerment applications.