Bu çalışmada Cihangir döneminde Babürlü devletinin siyasi, ekonomik ve dini yapısı incelenmiştir. Cihangir döneminde meydana gelen gelişmelerden dolayı Avrupalı güçler için adeta bir ticaret toprağı olan Babürlü toprakları pek çok seyyahın uğrak noktası olmuştur. Bu seyyahlardan sadece iki tanesi olan Terry ve Pelsaert, bölge, devlet ve topluma dair gördüklerini seyahatnamelerinde aktarmışlardır. Bu çalışmada Edward Terry ve Francisco Pelsaert'in eserleri temel alınarak, Cihangir döneminde Babürlü siyasetinin önemli gelişmeleri, devrin ticari durumu ve devletin dinler ile olan ilişkileri aktarılmıştır. Aktarılan bilgiler ışığında, devlet içerisinde meydana getirilmiş olan kültürel ve dini uzlaşının topluma etkisi ve sonuçları farklı başlıklar altında belirtilmiştir. Öyle ki ortaya çıkan Babürlü kimliği bazen dini yapıyı etkilerken bazen ise devlet toplum ilişkilerine yön vermektedir. Yapılmış olan çalışma bu durumu bazen devlet ve hükümdar penceresinden bazen seyyahların gözünden bazen ise dini yapılanmaların eylemleri üzerinden değerlendirmektedir.
In this study, it is discussed political, economic, religious structure of state of Mughal in the Jahangir's period. Mughal territories that became a commercial zone for the European powers due to progresses happened in given term became a hangout spot for many itinerants. Only two of these itinerants, Terry and Pelsaert, relayed information that they saw in the state and society in their travel books. In this study it is quoted important developments about government policy, the commercial status and relations with other religions of Mughal by basing on Edward Terry and Francisco Pelsaert's works. In consideration of this information, results and impacts on society of cultural and religious reconciliation that is created in the state is indicated under different titles. In fact, while identify of state of Mughal that arise effect religious structuring, sometimes it gives shape to state-society relationships. This study is evaluated both from the point of view ruler and states and sometimes itinerants and also from acts of religious structurings.