Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye’de sosyal dışlanma düzeylerinin ölçülmesine yönelik bir alan araştırması: Sakarya Üniversitesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Sinem Yıldırımalp
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:40:54Z
dc.date.available 2021-03-30T11:40:54Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Han, Oğuz. (2016). Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye’de sosyal dışlanma düzeylerinin ölçülmesine yönelik bir alan araştırması: Sakarya Üniversitesi örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91138
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract 1960'lı yıllarda Fransa'da kullanılmaya başlayan sosyal dışlanma kavramı çok sayıda ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel yan anlamlar ve boyutlarla yüklü bir kavramdır. Sosyal dışlanma, içinde bulunulan döneme, bölgelere ve sosyo-ekonomik yapıya göre farklılık gösteren bir süreci ifade etmektedir. Kavramsal olarak sosyal bütünleşmenin karşıtı olarak ele alındığında sosyal dışlanma, sivil, politik, ekonomik ve sosyal haklardan mahrum olma durumu olarak tanımlanmaktadır. Sosyal Dışlanmanın küreselleşme, ulus devletin rolü ve kuralsızlaşması, özelleştirme, kamu harcamalarının azalması, üretim ve işgücü piyasalarının yeniden yapılanması, gelir dağılımında artan eşitsizlikler gibi birçok nedeni vardır. Sosyal dışlanmanın bir diğer önemli nedeni de göçtür. Günümüzde dünyada doğdukları ülkenin dışında yaşayan insanların sayısı yaklaşık 232 milyondur. Özellikle gelişmiş ülkelere yönelik ciddi bir göç akımı olmakla birlikte çeşitli nedenlerle ve değişen şartlardan dolayı Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelere yönelik göç akımları da artma eğilimindedir. Göçmenler göç ettikleri ülkelerde bir kısım haklar kendilerinden esirgendiği için dışlandıklarını düşünmektedirler. Bu nedenle göç alan ülkelerde önemli sosyal değişimler yaşanmaktadır. Çalışmanın birinci ve ikinci bölümlerinde sosyal dışlanma, göç ve yabancı öğrenci hareketleri kavramsal ve teorik olarak ayrıntılı şekilde ele alınmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi, modeli, evreni ve sınırlılıkları, araştırmada kullanılan araçlar ve teknik açıklanmış ve araştırma sonucu elde edilen bulgular değerlendirilmiş, tablolar halinde açıklanmıştır.
dc.description.abstract Starting around 1960s in France, "social exclusion", is a multi-dimensional term that carries not only social, but also, economical, political and cultural meanings. Depending on the era, and the location, social exclusion, explains the period of a socioeconomic difference. Conceptually, when taken as the opposite of social unification, social exclusion can be defined as the lack of civil, political and economical rights. There are many causes for social exclusion such as globalization, nationalism or state lawlessness, decrease in public expenses, new developments in production or workforce, and the inequality in income distribution. Migration is also another important cause for social exclusion. Today, approximately 175 million people live in a country that is different than their country of origin. In addition to the serious amount of migration towards to the developed countries, the migration towards developing countries such as Turkey shows a steady increase due to various reasons too. Immigrants, mostly assume that they are being denied some of their social rights. This is one of the reasons why countries that receives migration experience serious social changes. In the first and the second chapters, social exclusion, migration and foreign student movements are studied in detail. In the third chapter research methods, model constraints, tools, methodology is being discussed and the result of the research and tables and figures are presented.
dc.format.extent XI, 151 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sosyal dayanışma kavramı
dc.subject Sosyal dayanışmanın türleri
dc.subject Sosyal dayanışma unusurları
dc.subject Sosyal dayanışma modelleri
dc.title Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye’de sosyal dışlanma düzeylerinin ölçülmesine yönelik bir alan araştırması: Sakarya Üniversitesi örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Çalışma Ekonomisi ve Sosyal Siyaset Bilim Dalı
dc.contributor.author Han, Oğuz
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/