Yerel yönetimler açtıkları meslek edindirme kursları ile her yaştan ve eğitim düzeyinden çok sayıda kişiyi eğitmektedirler. Eğitimin yerelleşmesinin avantajları olmasına rağmen yerel yönetimlerin verdikleri bu eğitim hizmetlerinde etkinliğin sağlanmasına engel olabilecek çok sayıda unsur da bulunmaktadır. Bu çalışmada Kocaeli Büyükşehir Belediyesi KO-MEK özelinde verimlilik analizi yapılmış, beklenen bireysel ve toplumsal faydanın ne ölçüde gerçekleştiği irdelenmiştir. Çalışmada anket soruları ile elde edilen verilerden verimlilik ölçütü geliştirilmiştir. Kursiyerlerin genel olarak kursları verimli bulduğu ve demografik özelliklerine göre KO-MEK verimliliğine bakış açılarında minimal düzeyde farklılık oluştuğu tespit edilmiştir. Bu çalışma sonucunda şu yargılara ulaşabiliriz; • Kadınlar, genç ve nispeten eğitimli kursiyerler KO-MEK'i daha verimli bulmaktadırlar. • KO-MEK'in verimliliği konusunda farklı gelir seviyelerine sahip kursiyerlerin görüşleri arasında bir fark gözlenmemiştir. • Kursiyerlerin "KO-MEK etkinliğine ilişkin algıları daha once kursiyer olmalarına göre farklılık arz etmemektedir. Bir diğer ifadeyle, KO-MEK deneyimi etkinlik algısını etkilememektedir. Bunun sebebi iyi tecrübesi olanların daha fazla KO-MEK kurslarını talep edeceği gerçeği olabilir.
Local administrative bodies have been supplying educational services to people from every sphere of the society through vocational training centers. There are some advantages of decentralization of educational services. However, there might be a number of obstacles municipalities face giving rise to inefficiencies in their educational services. In this study, an efficiency analysis of educational services of the metropolitan municipalities is undertaken utilizing Kocaeli Metropolitan Municipality KO-MEK Case. Using a survey questionnaire the participants of the vocational training services are asked whether and to what extent they think that expected individual and societal benefits are realized. It is found that most of the participants believe that they are indeed realized and the results do differ to some extent due to some demoghraphic characteristics. In our study, we reached the following results; • Women, young and relatively educated trainees find KO-MEK more efficient. • We do not observe any difference in the opinions of trainees with different income levels about the efficiency of KO-MEK. • The results indicate that the perceived efficiency level of KO-MEK does not change much as the trainees become more experienced in KO-MEK. This might be due to the fact that those with good experience continue to take more KO-MEK courses.