Beyin-Bilgisayar Arayüzü (BBA), beyin ile çevresel bir arabirim arasında doğrudan bir iletişim yoludur. Beyin-bilgisayar arayüzü genellikle insanoğlunun bilişsel veya duyusal motor fonksiyonlarına yardımcı olmak veya onları tamir etmek için kullanılmaktadır. BBA cihazlarının kullanımının artması ile birlikte çok farklı alanlarda (sağlık, mühendislik, eğitim) yapılan uygulamalar da artmaktadır. Yapılan bu tez çalışmasında gerçekleştirilen BBA uygulaması ile kullanıcının dikkat değerlerinin ölçülmesi, dikkatin sürdürülmesi ve oyun tabanlı öğrenme ile kullanıcının ders başarısının ölçülmesi amaçlanmıştır. Bunun için KonsantreOL adında bir oyun geliştirilmiştir. KonsantreOL ile top duvara değdiği anda NeuroSky MindWave Mobile cihazından alınan gerçek zamanlı attention(dikkat) değeri belli bir eşik değerinin üzerinde ise topun yönü değişmekte, altında ise top çubuktan tekrar atılmaktadır. Oyun süresince elde edilen dikkat değerleri "sonuclar.txt", sorulara verilen cevaplar ise"cevaplar.txt" isimli dosyalarda tutulmuştur. Oyun sonunda öğrencilerin dikkat değerleri ile ders başarısı arasındaki ilişkisi üzerine başarım analizleri yapılmıştır. Anahtar kelimeler: BBA, Beyin Bilgisayar Arayüzü, Dikkat Dağınıklığı, NeuroSky MindWave Mobile Başlığı, Sayısal Oyun Tabanlı Öğrenme
BCI an interface between the brain and peripheral is a method for direct communication. BCI is usually used to help or repair mankind's cognitive or sensory motor function. With the increasing use of BCI in different areas (health, engineering, education) made the applications also increased. In the Project the aim is The project named KonsantreOL is developed with BCI with NeuroSky MindWave Mobile Headset for the aim of measuring attention values, attention maintaining and testing computer basic lesson information via game-based learning. In KonsantreOL as soon as the ball crashes the wall if the attention value is taken from the NeuroSky MindWave Mobile in real time is bigger than the threshold value the ball's direction changes, if it's under the threshold value the ball throws up from the stick. When the ball falls down the player should use the stick with mouse to not fall the ball to the ground. During the game obtained Attention values and answers to the questions are filed in ".txt" files and at the end of the game students' performance analysis can performed. Keywords: Attention Deficit, BCI(Brain Computer Interface), Game Based Learning MindWave Headset, NeuroSky.