Açık Akademik Arşiv Sistemi

Elektrikli taşıtlar için lineer jeneratör tasarımı ve sonlu elemanlar yöntemi ile analizi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor Murat Kapsız
dc.date.accessioned 2021-03-30T11:40:45Z
dc.date.available 2021-03-30T11:40:45Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Şener, Ramazan. (2015). Elektrikli taşıtlar için lineer jeneratör tasarımı ve sonlu elemanlar yöntemi ile analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/91104
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde depodan tekere (tank to wheel) emisyonu sıfır; verimi ise oldukça yüksek olan batarya elektrikli taşıtların(BET) önündeki en önemli engel yetersiz menzil problemidir. Bu dezavantajı ortadan kaldıracak, yöntemlerden biri de ihtiyaç duyulduğunda jeneratör görevi görerek bataryayı şarj edecek bir menzil arttırma ünitesi kullanılmasıdır. Menzil arttırıcı ünite olarak; Wankel motor, pistonlu içten yanmalı motor, yakıt hücresi, gaz türbin motoru ve serbest pistonlu lineer jeneratör(SPLJ) kullanılabilmektedir. Bu tez çalışmasında, düşük ağırlıklı elektrikli taşıtlarda kullanılabilecek, 153 cm3 hacimli, buji ateşlemeli, direkt yakıt enjeksiyonlu, benzinli, 10:1 sıkıştırma oranına sahip, karşıt-pistonlu serbest-pistonlu lineer motorun, SOLİDWOKS programı yardımıyla tasarımı yapılmıştır. Motorun teorik hesaplarının ardından, ANSYS programı vasıtası ile literatürdeki sıcaklık ve basınç değerleri kullanılarak, termal ve yapısal analizleri yapılmıştır. Çalışma sonunda; yaptığımız tasarımın, termal ve yapısal olarak, çalışma şartlarına uygun olduğu ve menzil artırıcı ünite olarak kullanılabileceği tespit edilmiştir.
dc.description.abstract Today, battery electric vehicles (BEV) have zero emission (tank to wheel) and very high efficiency. However, the most important obstacle of BEV is insufficient range. This disadvantage can be eliminated in term of range extender systems. Range extender system like generator can charge battery when required. Free piston linear generator, Wankel engine, piston internal combustion engine, gas turbine motor and fuel cell can be used as range extender unit. In this study, opposed-piston free-piston linear generator which can be used in low weight electric vehicles, which has spark ignition, 153 cm3 volume, and gasoline direct fuel injection is designed by means of SOLİDWORKS software. After theoretical calculation of free piston linear engine, thermal and structural analyzes of the engine were performed by means of ANSYS software using temperature and pressure in the literature. At the end of the study; the engine design has been determined to suit to operating conditions, as thermal and structural, and it has been determined that can be used as a range extender unit.
dc.format.extent XI, 64 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Elektrikli taşıtlar
dc.subject Menzil arttırma ünitesi
dc.subject Seri hibrit taşıtlar
dc.subject Serbest pistonlu lineer jeneratör
dc.title Elektrikli taşıtlar için lineer jeneratör tasarımı ve sonlu elemanlar yöntemi ile analizi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Otomotiv Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği
dc.contributor.author Şener, Ramazan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/