Bir destinasyonun kişiler veya turistler tarafından tercih edilmesindeki en önemli sebeplerden biri imajdır. İmaj; duyu organlarının dıştan algıladığı bir nesne ile ilgili, alıcının belleğinde canlanan duygular veya düşüncelerdir. Destinasyon imajı ise, kişilerin zihinlerinde destinasyonla ilgili oluşan olumlu ya da olumsuz algılardır. Bu bağlamda bir destinasyonun sahip olduğu imaj, turistlerin destinasyon hakkındaki algılarını doğrudan etkiler. Günümüzde turistler geçmişe göre daha bilinçlidir ve gitmek istedikleri destinasyon hakkında önceden bilgi sahibi olmak isterler. İmaj, destinasyon seçim sürecinde etkin rol oynayan önemli bir etkendir. Özellikle ilk defa gidilen bir destinasyon için imaj çok daha önemlidir. İmajın önemini kavrayan destinasyonlar, sahip oldukları turistik kaynakları korumayı ve geliştirmeyi hedeflerler. Bu çalışmada, öncelikle literatür incelemesi kapsamında geçmişte yapılan araştırmalar incelenerek destinasyon, imaj, ve algı kavramları açıklanmıştır. Daha sonra destinasyon, imaj ve algı kavramlarının özellikleri ve çeşitleri üzerinde durularak, daha önce ortaya konulmuş destinasyon modelleri özetlenmiştir. Bu kapsamda Sakarya destinasyonunun turistik arz ve talep unsurları açıklanmış ve Sakarya destinasyonunun imajının, literatürde yer alan birkaç destinasyon modeli ile uygunluk gösterdiği saptanmıştır. Bu çalışmanın temel amacı; destinasyon imajı ile imaj algısının önemini ortaya koymak ve örnek alınan modeller ile Sakarya destinasyonunun imajının nasıl algılandığını değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda, Sakarya Üniversitesi'nde eğitim görmekte olan öğrencilerin Sakarya destinasyonunun imajı hakkındaki düşünceleri ve algıları ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmış ve toplam 862 katılımcıdan toplanan veriler, SPSS istatistik programı yardımı ile analize tabi tutulmuştur. Bulgulara göre katılımcıların Sakarya destinasyonuna yönelik imaj algısı; katılımcıların eğitim aşaması, gelir durumu, daha önce Sakarya'ya gelme durumu ve Sakarya'da yaşama süresine göre anlamlı farklılıklar göstermiş olup, cinsiyete, yaşa ve katılımcıların Sakarya'ya geldiği bölgeye göre anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Genel olarak Sakarya destinasyonunun imaj algısı, olumlu ve olumsuz olarak değerlendirildiğinde, katılımcılar tarafından orta düzeyde olumlu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Turizm, Destinasyon, İmaj, Algı, Sakarya Üniversitesi
The image is one of the most important reasons in a destination preferred by people or tourists. Image; an object of sense organs on the outside perceptions, feelings or thoughts are alive in the receiver's memory. The image of the destination is a perception which occurs positive or negative in the minds of people about the destination. In this context, images that destination have, it directly affects the perception of tourists about the image of destination. Nowadays tourists are more conscious than the past and they want to have information about the destination where they want to go. The image is an important factor that plays an active role in the selection process of the destination. Image becomes more important to go to a destination especially for the first time. Destination which understands the importance of images, they aim to protect and develop tourist resources. In this study, the destination, image and perception conceptions are explained which examining past research in literature. Afterwards, emphasis on the characteristics and types of destination, image and perception concept are summarized with model of the destination has been revealed before. In this context, supply and demand factors are described tourist destinations of Sakarya and Sakarya destination's image is found to comply with several destinations model in the literature. The primary objective of this study, reveal the importance of destination image and perception of its image of Sakarya destination with models to assess how it is perceived. In accordance with this purpose, thoughts and perceptions of the students who are studying at Sakarya University, are trying to be measured about the image of Sakarya destination. Survey technique of quantitative research methods were used in this study and the collected data that from 862 participants were analysed by SPSS statistical software assistance. Sakarya destination for image perception according to the findings of the participants showed significant differences, training phase of the participants, subsistence level, coming in Sakarya before and also time of living in Sakarya. In addition, participants that come from the region of Sakarya, which has no significant differences according to gender and age range. Overall, the image perception of Sakarya destination when positive and negative as assessed by the participants were moderately positive. Keywords: Tourism, Destination, Image, Perception, Sakarya University