Bu çalışma sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin beş faktör kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ayrıca çalışmada, sağlık yönetimi lisans öğrencilerinin demografik özelliklerine göre girişimcilik eğilimi ve kişilik özelliklerinde farklılık olup olmadığı da araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Gümüşhane, Sakarya, Acıbadem ve Medipol Üniversitelerinde okuyan sağlık yönetimi bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada söz konusu üniversitelerdeki tüm öğrencilere ulaşılması hedeflenmiştir. Bu amaçla dağıtılan 500 anketten kullanılabilir 402 anket dönüşü sağlanabilmiştir. Veriler 1 Şubat-15 Mayıs 2015 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin analizinde IBM SPSS Statistics 20 programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, Bağımsız Örneklemler t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Pearson Korelasyon Analizi ve Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre; kişilik özelliklerinin dışa dönüklük, sorumluluk, yumuşak başlılık ve deneyime açıklık boyutları ile girişimcilik eğilimi arasında istatistiksel bakımdan anlamlı ve pozitif yönlü, kişiliğin nevrotiklik boyutu ile girişimcilik eğilimi arasında istatistiksel bakımdan anlamlı ve negatif yönlü ilişki bulunmaktadır. Kişilik özelliklerinden dışa dönüklük, sorumluluk ve deneyime açıklık boyutu girişimcilik eğilimini pozitif yönde etkilemesine karşılık; nevrotiklik boyutu girişimcilik eğilimini olumsuz yönde etkilemektedir. Kişilik özelliklerinden yumuşak başlılık boyutunun ise girişimcilik eğilimi üzerinde anlamlı yordayıcı bir etkisi bulunmamaktadır. Ayrıca, katılımcılar arasında girişimcilik eğitimi alma durumuna göre girişimcilik eğiliminin farklılaştığı bulunmuştur. Sonuç olarak kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimi arasında bir ilişki vardır ve kişilik özellikleri girişimcilik eğilimini etkiletmektedir. Ayrıca, girişimcilik eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik eğilim puanı anlamlı bir şekilde bu eğitimi alamayanlardan yüksektir. Bu sebeple sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin ders programlarına girişimcilik dersi konulması önerilmektedir.
The aim of this study is to reveal the relationship between the Big Five personality traits of students attending healthcare management department and their entrepreneurial tendency. In addition, an attempt is made to determine whether or not entrepreneurial tendency and personality traits vary among undergraduate healthcare management students by demographic characteristic. The research universe consists of students studying healthcare management at Gümüşhane University, Sakarya University, Acıbadem University, and Medipol University. An attempt was made to reach all the students in those universities. To this end, 500 questionnaire forms were distributed. 402 usable forms were returned. The data were collected between the 1st of February and the 15th of May 2015. The data were analyzed via IBM SPSS Statistics 20. They were analyzed through descriptive statistical methods, independent samples t-test, one-way analysis of variance, Pearson's correlation analysis, and multiple regression analysis. The research findings indicate that there is a statistically significant positive relationship between entrepreneurial tendency and the personality trait factors of extraversion, conscientiousness, agreeableness, and openness to experience, but there is a statistically significant negative relationship between entrepreneurial tendency and the personality trait factor of neuroticism. Though extraversion, conscientiousness, and openness to experience have a positive influence on entrepreneurial tendency, neuroticism has a negative influence on it. Agreeableness, on the other hand, does not have any significant predictive influence on entrepreneurial tendency. Moreover, entrepreneurial tendency varies among the participants by status of receiving entrepreneurship training. In conclusion, there is a relationship between personality traits and entrepreneurial tendency, and personality traits influence entrepreneurial tendency. In addition, the entrepreneurial tendency scores of the students receiving entrepreneurship training are significantly higher than those of the students not receiving such training. Thus, it is recommended to include entrepreneurship course in the curriculum of healthcare management department. Keywords: Personality Traits, Entrepreneurial Tendency, Entrepreneurship Training, Healthcare Management Students