dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Ahmet Bostancı |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-30T11:40:35Z |
|
dc.date.available |
2021-03-30T11:40:35Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Arkan, Zeynep. (2015). Te’allem el-’Arabiyye isimli eserin Arapça öğretim ve eğitim teknikleri açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91068 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Giriş ve üç bölümden oluşan bu çalışma son yıllarda pek çok öğretim kurumunda temel ders kitabı olarak kullanılan "Te'allem el-Arabiyyeh" adlı Arapça öğretim setinin modern metot ve teknikler açısından incelenmesi hedefini taşımaktadır. İlk bölümde dil, yabancı dil ve yabancı dil öğretim metot ve teknikleri tanıtılmaktadır. İkinci bölüm; yabancı dil öğretimini etkileyen faktörler, ders izlenceleri ve materyal tanıtımından oluşmaktadır. Üçüncü bölüm ise, seti oluşturan kitapları tek tek incelenip, tanıtımı ve değerlendirilmesini içermektedir. Çalışmanın sonuna setin bütününün genel bir değerlendirilmesi eklenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yabancı dil eğitimi, Arapça, Yabancı dil, Te'allem el-'Arabiyye |
|
dc.description.abstract |
This study aims to examine " Te'allem el-Arabiyyeh," the Arabic Instruction set commonly used in several education facilities, in terms of the modern methods and tecniques of Arabic instruction. The study consists of an introduction and three other sections. The first section defines language, foreign language and introduces the methods and techniques of foreign language instruction. The second section delineates factors affecting foreign language instruction, includes curriculum and promotional material.The third part consists of the introduction and analysis of each of the books included in the instruction set. At the end of the study an overall analysis of the complete set is offered. Keywords: Arabic Language, Te'allem el-'Arabiyye, Arabic Instruction set |
|
dc.format.extent |
IX, 229 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Yabancı dil eğitimi |
|
dc.subject |
Arapça |
|
dc.subject |
Yabancı dil |
|
dc.subject |
Te’allem el-’Arabiyye |
|
dc.title |
Te’allem el-’Arabiyye isimli eserin Arapça öğretim ve eğitim teknikleri açısından incelenmesi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Temel İslam Bilimleri Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Arkan, Zeynep |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|