dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Yasemin Özdemir |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-30T11:40:24Z |
|
dc.date.available |
2021-03-30T11:40:24Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Gilik, Ali. (2015). Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisinin incelenmesi : bir kamu kurumu örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91013 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde insan kaynakları, işletmelerde ve kurumlarda en önemli sermaye haline gelmiştir. Bu nedenle İnsan Kaynakları Yönetiminin daha etkin bir şekilde sürdürülmesi gerekmektedir. Bu kapsamda insan kaynakları fonksiyonları içerisinde eğitim ve geliştirme faaliyetlerine de büyük görevler düşmektedir ve bu faaliyetlerin işletmelerde ve kurumların diğer insan kaynakları fonksiyonları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi gerekmektedir. Çünkü işin niteliğine bakılmaksızın çalışanlara verilen değerin arttırılması, onların kariyer gelişimlerine yardım etmek, verimli performans yönetimi uygulamak ve sonuçta örgütsel amaçlara ulaşmak için sistemli eğitim programlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Çalışma kapsamında insan kaynaklarında eğitim ve geliştirme faaliyetleri ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkiler analiz edilecek ve ayrıca insan kaynaklarında eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etki düzeyi belirlenecektir. Bu çalışmada, korelasyon analizi sonuçlarına göre eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin alt boyutları olan "algılanan eğitim olanakları", "eğitim için algılanan amir desteği", "eğitim için algılanan çalışma arkadaşlarının desteği", "eğitim programlarındaki öğrenme motivasyonu", "eğitimden beklenen bireysel kazançlar" ve "eğitim ile ilgili kariyer beklentileri" ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin alt boyutlarından eğitim programlarındaki öğrenme motivasyonu, eğitimden beklenen bireysel kazançlar ve eğitim ile ilgili kariyer beklentileri boyutlarının örgütsel vatandaşlık davranışını pozitif yönlü etkilediği tespit edilmiştir. Diğer yandan, eğitim için algılanan eğitim olanakları ve eğitim için algılanan çalışma arkadaşlarının desteği boyutlarının örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Hizmet İçi Eğitim, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, Maliye Bakanlığı |
|
dc.description.abstract |
Recently human resources has become an essential principle in business administration and organizations. Therefore human resources should be sustained more effective. In this context, functions of human resources are in charge with training and improving development activities. The influence of those functions upon other institutions should be emphasized properly. The reason here for is, that regardless its nature increasing the value of employees, supporting their improvement in career, applying efficient methods for their working and at least it is important to provide a systematic training program for the sake of the organizational targets and its success. Within the operating range of training and improvement activities of human resources the relation to their employees will be analyzed as organizational citizens and their behavior to each other. Furthermore the effect of the organizational citizenship on the behavior will be researched. In this research the different dimensions in correlations between training and development activities are identified as "perceived training possibility", "perceived chief support for training", "perceived support by colleagues for training", "learning motivation within the training programs", "expected individual benefits from training" and "career planning's and expectations considering training". The relationship between all these dimensions and the organizational citizenship behavior is detected as positive. According to the conclusions of the regression analysis in the sub-dimensions of training and development activities the learning motivation, expected individual benefits and expectations considering career planning have a positive impact on the behavior of organizational citizenship. On the other side the results of the research showed that there is no influence on the organizational citizenship through the training perceived as education and the perceived support of colleagues. Keywords: In-Service Education Activities, Organizational Citizenship Behavior, Ministry of Financ |
|
dc.format.extent |
IX, 119 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Hizmet içi eğitim |
|
dc.subject |
Örgütsel vatandaşlık davranışı |
|
dc.subject |
Maliye Bakanlığı |
|
dc.title |
Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisinin incelenmesi : bir kamu kurumu örneği |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Gilik, Ali |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|