dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Hayrettin Zengin |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-30T11:40:24Z |
|
dc.date.available |
2021-03-30T11:40:24Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Gudil, Fatma Kahraman. (2014). Dizilerdeki reklamların tüketicilerin satın alma niyetine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91012 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Tüketicilerin satın alma niyetlerini etkileyen birçok faktör vardır. Bu faktörler kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörlerdir. Bu faktörlerin oluşmasıyla satın alma niyeti ve satın alma davranışı süreci olarak tanımladığımız sürecin ilk basamağı olan ihtiyacın ortaya çıkmasından satın alma sonrası davranışlara kadar olan süreç tüketici adına önemlidir. Satın alma sürecini etkileyen en önemli faktörlerden olan reklamlar artık çok çeşitli şekillerde tüketiciye ulaşmaktadır. Televizyon reklamcılığı ve diğer birçok reklam türü ürünleri tanıtmak adına adeta yarışmaktadır. Dizilerdeki reklam öğelerinin ve bu reklamların tüketicilerin satın alma niyetine etkisini ölçmeye çalıştığımız bu tezde reklam, satın alma niyeti, TV reklamcılığı, dizi reklamları gibi konular incelenmeye çalışılmıştır. Dizi reklamlarının oluşturduğu algıyı tespit etmek amacıyla anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması Sakarya Üniversitesi öğrencileri arasında kolayda örnekleme yöntemiyle yapılmıştır. Anket çalışmasının verileri SPSS programı yardımı ile yorumlanmaya çalışılmıştır. Elde edilen verilerin incelenmesinden gelir etkisinin öğrencilerin satın alma niyetine etki eden önemli faktörlerden olduğu ve dizilerde kullanılan reklamlara konu olan ürünlerin daha pahalı olarak algılandığı sonucuna ulaşılmıştır. Dizi oyuncularının rollerinin etkisinin de öğrencilerin satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Satınalma Niyeti, Reklam, Televizyon Reklamcılığı, Dizi Reklamcılığı. |
|
dc.description.abstract |
There are many factors which affect the consumers' intention to buy. Those are the cultural, social, personal and psychological factors. The process from arising of such factors and occurring of need that is the first step of the process, which we call the intention to buy and act to buy to the behaviors after buying is important regarding the consumer. The advertisements, which are one of the most important factors affecting the buying process, already reach to the consumers in many ways. The TV commercials and many other advertisement types compete to introduce the products. In this thesis that we tried to evaluate the elements of commercial in the serials and the impact of those commercials on the consumers' intention to buy, the subjects such as advertisement, intention to buy, TV commercial, commercials in the serials were studied. The pole was applied in order to determine the perception that the commercials in the serial lead to. The pole was applied among the students in Sakarya University in convenience sampling method. The data from pole was interpreted by the help of SPSS program. It was found from the obtained data that the income was one of the important factors which affected the students' intention to buy and that the products introduced by the commercials in the serials were perceived more expensive. It was observed that the roles of serial's players have also had the impact on the students' intention to buy. Keywords: Intention To Buy, Commercial, Television Commercial, Serial Commercial. |
|
dc.format.extent |
VII, 95 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Satınalma niyeti |
|
dc.subject |
Reklam |
|
dc.subject |
Televizyon reklamcılığı |
|
dc.subject |
Dizi reklamcılığı |
|
dc.title |
Dizilerdeki reklamların tüketicilerin satın alma niyetine etkisi |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Üretim Yönetimi ve Pazarlama |
|
dc.contributor.author |
Gudil, Fatma Kahraman |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|