dc.contributor.advisor |
Doçent Doktor Ali Balcı |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-30T11:40:22Z |
|
dc.date.available |
2021-03-30T11:40:22Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Eldoğan, Rumeysa. (2014). Amerikan medyasında Müslüman kardeşler temsili : New York Times ve Wall Street Journal örnekleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/91004 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma New York Times ve Wall Street Journal olmak üzere iki Amerikan gazetesinde yer alan Müslüman Kardeşler temsilini Şarkiyatçılık bağlamında eleştirel bir okumaya tabi tutmaktadır. 11 Eylül 2001 tarihinden 2 Haziran 2014 tarihine kadar gazetelerde yer alan haber ve yorumların analizi neticesinde şekillenen bu çalışmanın temel argümanı, Müslüman Kardeşler'in gazetelerde yer alan temsilinde Şarkiyatçı bakış açısına dair imlemlerin bulunduğudur. Bu sebeple çalışmada öncelikle hedeflenen, Şarkiyatçılığın işleyiş mantığının anlaşılmasıdır. Zira bu şekilde Şarkiyatçılığın ne olduğundan çok nasıl işlediği anlaşılacak ve bu durum da 19. yy'da Avrupa kökenli olarak kurumsallaşan bu geleneğin günümüzde Amerikan medyasındaki analizinin sağlam bir temele oturtulmasına olanak sağlayacaktır. Şarkiyatçılığın işleyiş mantığı temelinde ilk bölümde geleneksel oryantalizm ve Amerikan oryantalizmi ele alınmış, Amerika'nın Avrupa'dan farklı olarak Doğu'ya bakışını belirleyen unsurlara dikkat çekilmiştir. Amerika'da Doğu çalışmalarının alan araştırmalarına dayalı olarak gelişmesi Amerikan oryantalizmini de belirleyen en temel etkendir. Bu sebeple çalışmanın ikinci bölümünde Amerika'da Ortadoğu hakkında çalışan uzman ve akademisyenlerin çalışmaları yine Şarkiyatçılığın işleyiş mantığı temel alınarak Müslüman Kardeşler temsili üzerinden analiz edilmiştir. Çalışmanın üçüncü ve son kısmında ise seçilen her iki gazetede de Müslüman Kardeşler temsili Amerikan oryantalizminin sunmuş olduğu bakıştan hareketle değerlendirilmiş ve yapılan bu değerlendirme Şarkiyatçılığın işleyiş mantığı temeline yerleştirilmiştir. Sonuç olarak çalışma Şarkiyatçı düşüncenin nasıl işlediğini ve bu işleyişin Amerikan medyasında Müslüman Kardeşler üzerinden yapılmış olan tespitini ortaya koymaktadır. |
|
dc.description.abstract |
This study is to seek the representation of Muslim Brotherhood on New York Times and Wall Street Journal through reading Orientalism. The main argument of this study examines how Muslim Brotherhood is represented in American newspaper from Orientalist perspective between September 11 2001 and June 2 2014. For this reason, this study primarily aims to be understandable process of orientalism. In this way the analysis presents "How does process of Orientalism?", "What is Orientalism? in American Media. In the first part, traditional Orientalism and American Orientalism are evaluated in the context of orientalism. This part's question is mainly "What is the factors that determine approach of America to East?" and "What is the difference of this approach's from Europe?" The main factor that determines American orientalism is the development of Eastern studies which based on field researches in America. In the second part of this study, the representation of Muslim Brotherhood is analyzed from the studies of experts and academics whose focus on the Middle East. In the third and final part of this study, the representation of Muslim Brotherhood both the newspapers is analyzed in perspective of American orientalism. This analysis examines under process of orientalism. In conclusion this study leads to how Orientalist idea treat and this idea analyze of representation of Muslim Brotherhood in the newspapers. |
|
dc.format.extent |
VI, 102 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Şarkiyatçılık temsil |
|
dc.subject |
Müslüman Kardeşler |
|
dc.subject |
New York Times |
|
dc.subject |
Wall Street Journal |
|
dc.title |
Amerikan medyasında Müslüman kardeşler temsili : New York Times ve Wall Street Journal örnekleri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortadoğu Çalışmaları Anabilim Dalı., Ortadoğu Çalışmaları Bilim Dalı. |
|
dc.contributor.author |
Eldoğan, Rumeysa |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|