Son dönemde birey açısından olduğu kadar örgütler açısından da oldukça yoğun olarak kullanılan sosyal medya araç ve ortamlarının birçok çalışmada farklı yönleriyle incelendiği görülmektedir. Bu araştırmada ise sosyal medyanın insan kaynaklarının fonksiyonlarında kullanılmasına yönelik rolünün ortaya konması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin benimsendiği araştırmada veri toplama aracı olarak mülakat yöntemi kullanılmıştır. Araştırma çerçevesinde ulusal çapta faaliyet gösteren ve Facebook web sitesinde kariyer sayfası bulunan dört şirketin insan kaynakları yöneticileri, 3 özel istihdam bürosu yöneticileri ve bir özel eğitim kurumu ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakatların gerçekleştirildiği kurumların ortak özelliği ise hepsiyle facebook üzerinden iletişime geçilmiş olmasıdır. Mülakat çerçevesinde elde edilen kayıtlar aynı şekilde yazı diline çevrilmiştir. Sonrasında elde edilen bu veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda yönetim desteği ve hedef kitleye doğru araçlarla ulaşımın İKY fonksiyonları çerçevesinde başarının anahtarı olduğu sonucuna varılmıştır. Çünkü her araç farklı bir hedef kitleye hitap etmektedir. Bunun yanında sosyal medyada seçme ve işe alma, eğitim ve işveren markası gibi fonksiyonlarında aktif olarak kullanılabildiği görülmektedir.
In recent years, social media tools and environments are intensely used by individuals as well as organizations, and many studies examining different aspects of it are seen. In this research it is aimed to show the role of using social media in human resources processes. In This research, qualitative research methods were adopted and interview method was used as a data collection method. As part of the research, human resources managers of the four firms that operate on a national scale those have a career page on Facebook website, three employment agency managers and a special training manager were interviewed. What these organizations have in common was that, each organization was contacted via Facebook website. Obtained from the interview are then copied into written language without any change. Then the obtained data were subjected to descriptive analysis. According to the findings, it was found that the key to success in HRM depends heavily on support of the management and choosing the adequate tools when having access to target audience. Because each tool appeals to a different target audience. Additionally, it is seen that the functions like selection and recruitment, employer brand could be used actively in social media.