Androjeni literatürde "Kişinin biyolojik cinsiyeti ne olursa olsun; farklı koşullara uyum sağlamak amacıyla yeri geldiğinde kadına yeri geldiğinde de erkeğe atfedilen kişilik özelliklerini esnek olarak davranışlarına yansıttığı psikolojik cinsiyet rolü" olarak tanımlanmıştır. Ortaya koyulduğu 1970'li yıllardan itibaren androjeni hem psikoloji alanında hem de çalışma yaşamı ve yönetim alanında çalışmalar yapan araştırmacıların dikkatini çekmiştir. Kavramın çalışma ve yönetim alanıyla ilişkisini ele alan araştırmalar çoğunlukla androjeninin iş yaşamına katılan bireylerin benimseyebileceği ideal cinsiyet rolü olduğunu ifade etmiştir. Otel sektörü yapısı itibarıyla çok sayıda çalışma ortamını ve yönetim alanını bünyesinde bulundurmaktadır. Dolayısıyla otel sektörünün androjeni kavramı ile ilişkili olduğu göz ardı edilemeyecek bir durumdur. Öte yandan; otel sektörü ile androjeni arasındaki ilişkiyi inceleyen çok sayıda araştırma bulunmamaktadır. Mevcut çalışmalar ise, androjen kişilik özelliklerinin otel işletmeleri ile ilişkisi ele alırken genellikle yönetim alanının sınırlarından dışarı çıkmamış veya androjen kişilik özelliklerini benimsemenin bireyler için psikolojik açıdan yararlı olacağını ifade etmişlerdir. Bu araştırma ile 5 ve 4 yıldızlı oteller işletmelerinin hem operasyonel(Ön büro, kat hizmetleri, servis) hem de yönetim alanında görev yapan çalışanların neden androjen kişilik özelliklerini sergilediklerini, androjen kişilik özelliklerinin hangi süreçler içerisinde sergilendiğini ve androjen kişilik özelliklerini sergilemenin çalışan ve yöneticiler açısından ne tür sonuçlar doğurduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır.
Androgyny is defined as "the psychological sex role that personality traits attributed to women and men are reflected on behaviours flexibly in order to adapt different situations by the individuals regardless of the biological sex. Androgyny concept has called the attention of the researchers both studying on psychology and business management fields since 1970's. The studies discussing the relation between androgyny and business- management fields mostly point out that androgyny is an ideal sex role which can be adopted by the people taking place in work life. Hotel sector includes a great number of workplaces and management domains because of its character. Consequently, it is not possible to rule out the relation between hotel sector and androgyny. On the other hand, there are not many researches studying on the relation between androgyny and hotel sector. Current researches have not crossed the management line or expressed that adoption of androgynous personality traits were psychologically favourable. Via this study, it is aimed that why the employees participating in operational domain(reception, housekeeping, service) and management domain of five and four starred hotels in Ankara and Alanya, adopts androgynous personality traits, within which process androgynous behaviours are applied and what kind of results androgynous personality traits bring about for employees of operational and management domains.