Dünyanın birçok bölgesinden ülkemize yükseköğrenim görmek amacıyla gelen ve son yıllarda giderek sayısı artan yabancı uyruklu öğrenciler vardır. Bu öğrenciler öğrenimleri sürecinde ülkemizde eğitimsel, dilsel, ekonomik, psikolojik, sosyal ve kültürel farklılıklala dolu yeni bir kültürel iklimde yaşamaya başlamaktadır. Gelen öğrenciler toplum yaşamıyla ilgili farklı bir ortamla, kurallarla, yemek kültürü, giyim alışkanlıkları, dini inançları, eğlence alışkanlıkları vb. karşılaşmaktadır. Farklı ülkelerden öğrencilerin gelmesiyle kültürel iklimin sahipleri de gelen misafirlerle yaşamaya başlamaktadır. Araştırma yabancı uyruklu bir öğrencinin Türkiye'de okumayı seçmeden önce ülkesindeki durumundan başlayarak ülkemizde geçirdiği süre boyunca ne düşündüğü, neler deneyimlediği, Türk arkadaşlarıyla olan ilişkileri ve bu süre içerisinde Türk öğrencilerin ne düşündükleri, neler deneyimledikleri hakkında bilgi vermektedir. Alanyazın taraması sonucu yabancı uyruklu öğrenciler ve Türk öğrencilerin birbirleri hakkındaki algılarını karşılaştırmalı inceleyen bir araştırma olmadığı görülmüştür. Bu nedenle Sakarya Üniversitesi'nde okuyan 20 Türk ve 17 farklı ülkeden 20 yabancı uyruklu öğrenci olmak üzere toplamda 40 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Araştırmada öncelikle yabancı uyruklu öğrenciler ile Türk öğrencilerin sınıf ortamındaki ilişkileri incelenmiştir. İkinci olarak yabancı uyruklu öğrenciler ile Türk öğrencilerin sosyal ilişkileri incelenmiştir. Üçüncü olarak yabancı uyruklu öğrenciler ile Türk öğrencilerin toplumsal ve kültürel ilişkileri incelenmiştir.
There are foreign students coming from all over the world to see higher education in our country. These students begin to live in a new cultural climate in our country which is caused by educational, linguistic, economic, psychological, social and cultural differences. The students who come from the society, a different environment, rules, food culture, clothing habits, religious beliefs, entertainment habits and so on. It is encountered. With the arrival of students from different countries, the owners of the cultural climate begin to live with the guests. A student research foreign Starting from this state in the country before choosing to study in Turkey what he thought about the time we spent in our country, what she experienced, relations with the Turkish friends, and during this time the Turkish students what they think, what gives information about what they have experienced. As a result of the literature review, it was seen that there is no study comparing the perceptions of foreign students and Turkish students on each other. For this reason, 20 Turkish students from Sakarya University and 20 foreign students from 17 different countries were interviewed. In the research, the relationship between foreign students and Turkish students was investigated. Secondly, the social relations of foreign students and Turkish students were examined. Thirdly, the social and cultural relations of foreign students and Turkish students were examined.