Açık Akademik Arşiv Sistemi

Pazarlama iletişimi aracı olarak advergame (oyunreklam) uygulamaları : Türkiye’de yapılan advergame (oyunreklam) uygulamalarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Tuba Çevik Ergin
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:05:53Z
dc.date.available 2021-03-29T09:05:53Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Altun, Gizem. (2019). Pazarlama iletişimi aracı olarak advergame (oyunreklam) uygulamaları : Türkiye’de yapılan advergame (oyunreklam) uygulamalarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90467
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bir reklam uygulaması olan advergame (oyunreklam) uygulamalarının amacı, marka mesajını eğlenceli bir şekilde tüketiciyle buluşturmaktır. Rekabet ortamında markalar kullanıcılara ilettikleri mesajları en etkili biçimde vermeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada oyunreklam uygulamalarının pazarlama iletişimine bir katkısı olup olmadığı araştırılmaktadır. Çalışma kendi içerisinde 4 bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümde pazarlama ile ilgili geniş bir literatür çalışması yapılmış, pazarlama iletişimine ve viral pazarlama kavramlarına yer verilmiştir. İkinci bölümde reklam kavramı incelenmiş, üçüncü bölümde ise oyunreklam kavramının tanımına, tarihçesine, çeşitlerine, gelişimine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise araştırma bulguları aktarılmıştır. Çalışmanın araştırma aşamasında ödül alan oyunreklam uygulamalarını yapan ajanslarla görüşmeler yapılmıştır. Yapılan görüşmelerde oyunreklam uygulamalarının trend olduğu dönemlerde markanın pazarlama iletişimine olumlu katkı sağladığı, marka ile kullanıcı arasında duygusal bir bağ kurduğu ve içinde eğlence kavramını barındırdığı için markalar tarafından kullanılmak istendiği sonucuna varılmıştır. Ancak değişen dijital trendler ve yaşanan dijital gelişmelerle oyunreklam uygulamaları popülerliğini kaybederek yerini farklı uygulamalar bırakmıştır.
dc.description.abstract The purpose of advergames, as an advertising application, is to convey brand messages to consumers in a fun way. As competition gets more intense day by day, communicating brand messages effectively have become much more important. In this study, it has been investigated whether advergame applications affect marketing communication. The study consists of 4 parts. In the first part, there is an extensive literature review of marketing in general by covering marketing communication and viral marketing. The second part examines the concept of advertising and the third part continues with the definition, history, types and development of the concept of advergame. The last part concludes with the findings of the study. In the study, multiple interviews are conducted with advertising agencies which developed award-winning advergame applications. As a result of these interviews, it has been found that advergame applications, during the period when they were popular among marketers, had a positive impact on brands' marketing communication, created an emotional bond between brands and consumers, and that brands tended to use advergame applications as they believe such applications are fun. However, with constantly changing digital trends and advancements, advergame applications have been replaced with different applications.
dc.format.extent VII, 97 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Pazarlama
dc.subject Reklam
dc.subject Oyunreklam
dc.subject Eğlence
dc.subject Dijital Pazarlama
dc.title Pazarlama iletişimi aracı olarak advergame (oyunreklam) uygulamaları : Türkiye’de yapılan advergame (oyunreklam) uygulamalarının incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Altun, Gizem
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/