Kapitalist politikaların hayatımıza zorunluluk olarak soktuğu tüketici faaliyetler ağ toplumuna geçişle beraber ağlar üzerinden yeni bir forma kavuşmuş durumdadır. Aldığımız üründen ziyada, ürünün markasıyla ilgilendiğimiz, yediğimiz yemeğin porsiyonundan ya da bizi ne kadar doyurduğundan ziyade hangi mekânda yediğimiz, ürünün kullanışlılığından ziyade ona ne kadar ücret ödediğimiz gibi niteliklerden çok niceliklerle kendimizi kurguladığımız yeni sistem, bütün bu niceliklerin de daha fazla insan tarafından görünür olması ile bize daha fazla mutluluk vaat etmektedir. Hiç durmadan yeni tüketiciler üretmek ve daha çok sermayeyi pazarlarda dolaşıma sokmak için planlanan sistemin yeni gözde alanları olarak sosyal ağlar, tüketim noktasında zihinsel bir devrim başlatmıştır. Her birimiz eğlencenin sınırlarını çoktan aşmış ve etkin birer pazara dönüşen bu sosyal ağlarda tüketimin öznesinden nesnesine doğru dönüşmüş durumdayız. Bu çalışmada, insanlık tarihinde "boş zaman" kavramının tanımlanmasıyla başlayan ve günümüz ağ toplumunda her bireyi tüketimin özne ve nesnesi haline getiren "tüketim olgusu", tarihsel süreci ve farklı boyutlarıyla tartışılarak, en son örneği ve bir nevi nirvanası olan sosyal medya yoluyla kazandığı yeni alan "Instagram butikleri örneği" üzerinden incelenecektir. Instagramın kullanıcıların üzerindeki etkisine, fenomenlerin fonksiyonlarına, dijital anlatıların ve Instagram butiklerinin tüketim üzerindeki etkileri değerlendirilmeye çalışılacaktır.
The consumer activities that were imposed by capitalist policies as a necessity on our lives, have gained a new form over the network with the transition to the network society: In this new form, we care about the product brand rather than the product properties, the place of eating rather than what we eat or how much we feed, the payment amount for a product rather than the usefulness of that product...This new system constructed with quantity rather than quality such as promises us more happiness by being visible to many people. The favorite area, social network, that was a planned system to produce new consumers and to circulate more capital in the market, has initiated a mental revolution at the point of consumption. In the social networks, which have already surpassed the limits of entertainment and turned into an active market, each of us have turned toward the object of consumption from the subject of it. In this study, the "concept of consumption" that was started to be discussed by the identification of "leisure" in human history and made every individual the subject /object of consumption on today's network system, will be examined through "instagram boutiques" which are the last and the most important sample of social media. And it will be evaluated the effect of instagram , digital narratives and instagram boutiques on users and the functions of phenomenon, in terms of consumption.