Açık Akademik Arşiv Sistemi

Çizgi film karakter reklamlarının çocuk tüketiciler üzerindeki etkileri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Metin Işık
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:05:44Z
dc.date.available 2021-03-29T09:05:44Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Demir, Esin. (2019). Çizgi film karakter reklamlarının çocuk tüketiciler üzerindeki etkileri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90457
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Çağdaş pazarlama anlayışının hız kazandığı günümüz toplumunda satın alma davranışları ve tutumlarının değiştiği gibi çocuk tüketici pazarlama alanları da hızla değişim göstermektedir. Markalar, bilgi iletişim teknolojileri gücü ile çocukların, çok erken yaşlarda izlemeye başladıkları çizgi film karakterlerinin ürünlerini satın aldırmaya yönelik birçok reklam stratejileri geliştirirler. Tüketici davranışlarını çocuk yaşta elinde tutma gayesi içinde olan markalar, Televizyon mecrası ve özellikle günümüzde yaygın olarak kullanılan internet mecrası üzerinden reklamlarını yayınlamayı tercih ederler. Bu çalışma, çizgi film karakter reklamlarının çocuk tüketiciler üzerindeki etkisini incelemiştir. Televizyon ve internet (özellikle Youtube) reklamlardaki çizgi film karakter ürünlerinin çocuk tüketici davranışlarına yaş, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve okul türü değişkenlikleri açısından etkisi ölçülmüştür. Araştırma sonucunda 7-10 yaş çocuk grubunun televizyon ve internet (özellikle Youtube) reklamlarındaki çizgi film karakter ürünlerinin çocuk tüketici davranışlarına yaş, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve okul türü değişkenlikleri açısından tüketici davranışlarında anlamlı bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstract Intoday'ssociety, wherethe modern marketing approach is accelerating, theconsumerconsumer marketing areasarechangingrapidly as purchasingbehaviorandattitudeschange. Withthepower of informationandcommunicationtechnologies, brandsdevelopmanyadvertisingstrategiestopurchasetheproducts of cartooncharactersthatchildren start watching at a veryearly age. Thebrands, whichaimtokeepconsumerbehavior in theirhands at theage of children, prefertobroadcasttheiradvertisements on televisionandespeciallyoverthe internet which is widelyusedtoday. Thisstudyexaminedtheeffect of cartooncharacterads on childconsumers. Theeffect of cartooncharacterproducts on televisionand internet (especially Youtube) ads in terms of age, gender, socio-economiclevelandschooltypevariabilitywasmeasured. As a result of thestudy, it has beenobservedthatthere is a significantrelationbetweenconsumerbehaviors of cartooncharacters in televisionand internet (especially Youtube) advertisements of 7-10 yearsoldchildrengroup in terms of age, gender, socio-economiclevelandschooltypevariability in consumerbehaviors.
dc.format.extent XIV, 159 yaprak : resim, şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Çizgi Film
dc.subject Reklam
dc.subject Çocuk Tüketici
dc.subject Çocuk Tüketici Pazarı
dc.title Çizgi film karakter reklamlarının çocuk tüketiciler üzerindeki etkileri
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Demir, Esin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/