dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Metin Işık |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-29T09:05:44Z |
|
dc.date.available |
2021-03-29T09:05:44Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Demir, Esin. (2019). Çizgi film karakter reklamlarının çocuk tüketiciler üzerindeki etkileri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/90457 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Çağdaş pazarlama anlayışının hız kazandığı günümüz toplumunda satın alma davranışları ve tutumlarının değiştiği gibi çocuk tüketici pazarlama alanları da hızla değişim göstermektedir. Markalar, bilgi iletişim teknolojileri gücü ile çocukların, çok erken yaşlarda izlemeye başladıkları çizgi film karakterlerinin ürünlerini satın aldırmaya yönelik birçok reklam stratejileri geliştirirler. Tüketici davranışlarını çocuk yaşta elinde tutma gayesi içinde olan markalar, Televizyon mecrası ve özellikle günümüzde yaygın olarak kullanılan internet mecrası üzerinden reklamlarını yayınlamayı tercih ederler. Bu çalışma, çizgi film karakter reklamlarının çocuk tüketiciler üzerindeki etkisini incelemiştir. Televizyon ve internet (özellikle Youtube) reklamlardaki çizgi film karakter ürünlerinin çocuk tüketici davranışlarına yaş, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve okul türü değişkenlikleri açısından etkisi ölçülmüştür. Araştırma sonucunda 7-10 yaş çocuk grubunun televizyon ve internet (özellikle Youtube) reklamlarındaki çizgi film karakter ürünlerinin çocuk tüketici davranışlarına yaş, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve okul türü değişkenlikleri açısından tüketici davranışlarında anlamlı bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Intoday'ssociety, wherethe modern marketing approach is accelerating, theconsumerconsumer marketing areasarechangingrapidly as purchasingbehaviorandattitudeschange. Withthepower of informationandcommunicationtechnologies, brandsdevelopmanyadvertisingstrategiestopurchasetheproducts of cartooncharactersthatchildren start watching at a veryearly age. Thebrands, whichaimtokeepconsumerbehavior in theirhands at theage of children, prefertobroadcasttheiradvertisements on televisionandespeciallyoverthe internet which is widelyusedtoday. Thisstudyexaminedtheeffect of cartooncharacterads on childconsumers. Theeffect of cartooncharacterproducts on televisionand internet (especially Youtube) ads in terms of age, gender, socio-economiclevelandschooltypevariabilitywasmeasured. As a result of thestudy, it has beenobservedthatthere is a significantrelationbetweenconsumerbehaviors of cartooncharacters in televisionand internet (especially Youtube) advertisements of 7-10 yearsoldchildrengroup in terms of age, gender, socio-economiclevelandschooltypevariability in consumerbehaviors. |
|
dc.format.extent |
XIV, 159 yaprak : resim, şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Çizgi Film |
|
dc.subject |
Reklam |
|
dc.subject |
Çocuk Tüketici |
|
dc.subject |
Çocuk Tüketici Pazarı |
|
dc.title |
Çizgi film karakter reklamlarının çocuk tüketiciler üzerindeki etkileri |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Demir, Esin |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|