Eric Hobsbawm 19. yüzyılı anlattığı kitabına "Devrim Çağı" ismini vermiştir. Gerçekten de bu çağı en iyi karşılayan tavsiflerden birisi de budur: 19. yüzyıl milliyetçiliklerin yaygınlaştığı ve ideolojilerin de sistematik bir hal aldığı, hareketli bir yüzyıldır. Bu dönemde devrimci akımların ve milliyetçiliklerin sahne aldığı Avrupa, düşünsel açıdan diğer coğrafyalara da uzun süreli etkilerde bulunmuştur. Bu yüzyılın bizler için en önemli hareketlerinden birisi ise Namık Kemal'in de içinde olduğu "Yeni Osmanlılar Cemiyeti"dir. Genel itibariyle Yeni Osmanlıların, özelde ise Namık Kemal'in orijinal ve bir sistematiğe oturtulmuş bir siyasî akım başlattığı veya bu çapta bir siyasî hareketin geliştiricisi olduğu söylenemez. Bununla beraber, özellikle 1789 Fransız İhtilali'nin doğurduğu kavramlar etrafında bir söylem geliştiren Namık Kemal, Osmanlı İmparatorluğu'nun içinde bulunduğu duruma sert eleştiriler yöneltmiş ve üretken kimliğini İmparatorluğun mevcut durumundan kurtuluşu için çareler aramaya yönlendirmiştir. Bu tez, Namık Kemal'in düşüncesine iki bakış açısıyla odaklanmaya çalışmaktadır: Batılılaşma ve ilerleme.
Eric Hobsbawm named his book "The Age of Revolution" in which he studied the 19th century. Indeed, this is one of the best definition of the subject century: 19th century is a dynamic one, in which nationalisms and ideologies took a systematic shape. In this abovementioned period, Europe, where both revolutionary and nationalistic movements were observed, had long-time effects on other lands intellectually. "The Society of Young Ottomans", Namik Kemal being one of the members, is one of the most significant movements for our history. In fact, neither Young Ottomans in general nor Namik Kemal himself could develop an ideology that is original and based on a system, or made a contribution to one. However, Namik Kemal had developed a discourse around the concepts born out of the French Revolution of 1789, leading harsh criticism towards the Ottoman Empire's current state and dedicated his productive identity to seek remedies for the emancipation of it. This thesis tries to focus on Namik Kemal's thought in terms of two perspectives: westernization and progress.