Türkiye'de turizm sektörünün gerek yatırımcılar gerekse de hizmet talep edenlerce zaman içerisinde giderek artan şekilde rağbet görmesi ekonomi içerisindeki önemini arttırmıştır. Yatırım ve/veya işletme amaçlı olarak piyasaya giriş isteğinde olan iktisadi aktörler için çeşitli belirsizlikler ve engeller bulunmaktadır. Örneğin, piyasa yapısındaki aksaklıklar ve bilgi elde etme güçlükleri fiyatlarda dengelenmeyi güçleştirmektedir. Bu tezin amacı, 2018 yılında Türkiye genelinde satışa çıkarılmış 948 adet otelin satış fiyatı verileri doğrultusunda; Türkiye'deki otel piyasasındaki fiyatlama davranışı hakkında ampirik nitelikli bilgi sağlamaktır. Sonuçlar bağlamında, hızla büyüyen turizm sektörüne yatırım ve/veya işletme amaçlı olarak giriş yapmak isteyen iktisadi aktörlere ve kamu politika yürütücülerine bilgi vermek mümkün olacaktır. Sonuçlar, birbirine komşuluk ilişkisi olan otellerde benzer fiyatlama davranışı görüldüğünü ortaya koymaktadır. Satış fiyatı yüksek olan bölgelerdeki otellerin yakınındaki otellerin satış fiyatları yüksekken (İstanbul), diğer noktalarda fiyatların düşük (Nevşehir) olduğu görülmektedir. Ayrıca otelin yıldız sayısı, oda sayısı, kat sayısı, ile gelen turist sayısı ve ildeki bakanlık belgeli tesislerin sayısı gibi faktörlerin yanı sıra denize olan yakınlık, havaalanına olan uzaklık, alışveriş merkezine olan yakınlık ve merkeze olan yakınlık gibi faktörler de satış fiyatları üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar genel olarak değerlendirildiğinde, piyasada eksik rekabetin olduğu ve benzer fiyatlama davranışının tekelci piyasaya zemin hazırladığı gözlemlenmiştir. Piyasaya giriş yapmak isteyen iktisadi aktörlerin bu durumu göz ardı etmemesi gerekmektedir.
The increasing popularity of the tourism sector in Turkey due to the demand of both investors and services has increased its importance in the economy. There are various uncertainties and obstacles to economic actors who wish to enter the market for investment and / or business purposes. For example, disruptions in market structure and difficulties in obtaining information make it difficult to balance prices. The aim of this thesis, in 2018 Turkey put up for sale across 948 Total hotel sales price data in line; the pricing behavior of the hotel market in Turkey is to provide empirical information about qualified. In the context of the results, it will be possible to inform the economic actors and public policy actors who want to enter into the rapidly growing tourism sector for investment and / or business purposes. The results show that similar pricing behavior is observed in hotels with neighborly relations. Sales prices of hotels near hotels in regions with high sales prices are high (İstanbul), while prices at other points are low (Nevşehir). In addition to factors such as the number of stars, number of rooms, number of floors, number of tourists arriving with the number of facilities and the number of ministerial certified facilities, proximity to the sea, proximity to the airport, proximity to the shopping center and proximity to the center also have a positive effect on the sales prices. It was found to be. When the results are evaluated in general, it is observed that there is incomplete competition in the market and similar pricing behavior has laid the ground for monopolistic market. Economic actors who want to enter the market should not ignore this situation