dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Tuba Çevik Ergin |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-29T09:05:29Z |
|
dc.date.available |
2021-03-29T09:05:29Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Salmanova, Lala. (2019). Elektronik ticaret sistelerinin tüketim toplumu bağlamında kadın tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi : trendyol, morhipo, N11 siteleri üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/90436 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Tüketim, insanoğlunun varolma süreciyle birlikte ortaya çıkan ve tarihin her aşamasında varlığını sürdüren bir eylemdir. Eskiden daha çok zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak için tüketen bireyler için bugün tüketimin şekli değişmiş ve çok farklı boyutlara ulaşmıştır. Artık bireyler için tüketim bizzat yaşamın amacı haline gelmiş durumdadır. Bugünün postmodern tüketicisi etrafı sürekli tüketim nesneleriyle kuşatılmış durumdadır ve her geçen gün daha çok tüketim eylemiyle karşı karşıya kalmaktadır. İletişim teknolojilerinin gelişmesi tüketimi ve tüketiciliği elektronik ortamlara da taşımıştır. İnternetin gelişiminden sonra ortaya çıkan elektronik ticaret siteleri, bugün tüketimin gerçekleştirildiği önemli ortamlardan biri haline gelmiştir. Tüketim eylemine daha yatkın olan ve davranışları incelenmesi gereken büyük grubu oluşturan kadın tüketiciler ve satın alma davranışlarının incelenmesi bu tez çalışmasının konusu dahilindedir. Çalışmanın amacı elektronik ticaret sitelerinin tüketim toplumu bağlamında kadın tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisini ve bu etkilerin boyutlarını incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden Odak grup görüşmesi yöntemiyle Sakarya Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesinde diş hekimleri, tıbbi sekreterler ve hastalarla görüşme gerçekleştirilmiş ve elektronik ticaret sitelerinin kadın tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi incelenmiştir. Elde edilen veriler yorumlanmıştır. Sonuç olarak elektronik ticaret sitelerinin sağladığı kolaylıklar ve sunduğu imkanlar açısından kadın tüketicilerin satın alma davranışını etkilediği ve kadın tüketicileri bu ortamlardan çok sık alışveriş yapmaya teşvik ettiği belirlenmiştir. |
|
dc.description.abstract |
Consumption is an action that occurs with the process of human existence and continues its existence at every stage of history. In the past, the way of consumption has changed and has reached many different dimensions for the individuals who are consuming more to meet their compulsory needs. For individuals, consumption has become the goal of life itself. Today's postmodern consumer is surrounded by objects of continuous consumption, and every day more and more are faced with the act of consumption. The development of communication technologies has also brought consumption and consumerism into the electronic environment. Electronic commerce sites that emerged after the development of the Internet have become one of the important environments where consumption is carried out today. The study of female consumers and purchasing behaviors, which are more prone to consumption and which constitute a large group of people whose behaviors need to be examined, is within the scope of this thesis study. The aim of the study is to examine the effects of electronic commerce sites on the purchasing behavior of female consumers in the context of the consumption society and the extent of these effects. In this study, the interview with dentists, medical secretaries and patients was conducted in Sakarya Oral and Dental Health Hospital using the focus group interview method of qualitative research methods and the effect of electronic commerce sites on purchasing behavior of female consumers was investigated. The data obtained were interpreted. As a result, it is determined that female consumers affect purchasing behavior and encourage female consumers to shop from these environments very often in terms of the conveniences and opportunities offered by electronic commerce sites. |
|
dc.format.extent |
VIII, 118 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Elektronik Ticaret |
|
dc.subject |
Tüketim Toplumu |
|
dc.subject |
Kadın Tüketi |
|
dc.subject |
Satın alma |
|
dc.subject |
Davranışları |
|
dc.title |
Elektronik ticaret sistelerinin tüketim toplumu bağlamında kadın tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi : trendyol, morhipo, N11 siteleri üzerine bir araştırma |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Salmanova, Lala |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|