Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin banka tercihine etkisi( Geleneksel bankalar ve katılım bankaları üzerine karşılaştırmalı bir analiz)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Fatih Yardımcıoğlu
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:05:19Z
dc.date.available 2021-03-29T09:05:19Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Boydak, Esma. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin banka tercihine etkisi( Geleneksel bankalar ve katılım bankaları üzerine karşılaştırmalı bir analiz). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90423
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Günümüzde bireyler ürün ve hizmet satın alma tercihlerinde sadece bireysel faydaya değil toplumsal faydaya da dikkat etme eğilimindedirler. Değişen dünya ve tüketim alışkanlıklarıyla birlikte tüketiciler ürünü ve hizmetin kendisinden ziyade sağladığı değerleri de satın almaktadır. Bu sebeple tüketiciye sadece kaliteli ürün ve hizmet sunmak değil aynı zamanda değer yaratmak da önemli hale gelmiştir. Bunun yanı sıra çeşitli stratejilerle ya da yollarla farklılık yaratmak da rekabet avantajı sağlamak için zorunluluk haline gelmeye başlamıştır. İşletmelerin faaliyetlerini kurumsal sosyal sorumluluk bilinciyle yürütmesi farklılaşmak için önemli bir ölçüt haline gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, geleneksel bankalar ile katılım bankalarının tercih edilmesinde kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin etkisini incelemek, kurumsal sosyal sorumluluk algılarını karşılaştırarak anlamlı sonuçlar elde etmektir. Bu alandaki literatür çalışmaları incelendiğinde katılım bankası ve mevduat bankası karşılaştırması yapılmamış olduğu görülmektedir. Dört bölümden oluşan çalışmada, birinci bölümde kurumsal sosyal sorumluluk detaylı bir şekilde ortaya koyulmuştur. İkinci bölümde ise müşterilerin banka tercihlerini etkileyen faktörler incelenmiştir. Üçüncü bölümde Türk Ekonomi Bankası ve Kuveyt Türk Katılım Bankası hakkında genel bilgiler verilmiş olup, yapmış oldukları sosyal sorumluluk faaliyetlerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise anketörler İstanbul ili Bakırköy, Fatih, Kadıköy, Pendik ilçelerindeki Kuveyt Türk ve TEB banka şubelerine giderek yüz yüze anket tekniği ile banka müşterilerine anket uygulamışlardır. Ankete 451 banka müşterisi katılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizleri IBM SPSS 23.0 yazılımı aracılığıyla yürütülmüştür. Sonuç bölümünde analizler değerlendirilerek, bankalara öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: KSS, Tercih, Katılım Bankaları, Mevduat Bankaları
dc.description.abstract Today, individuals tend to pay attention not only to individual benefit but also to social benefit in their choice of product and service purchase. Along with the changing world and consumption habits, consumers also buy the values that the product and service provide rather than the product itself. For this reason, it has become important not only to provide quality products and services to the consumer, but also to create value.In addition, making a difference with various strategies or ways has become an imperative to provide competitive advantage. It is becoming an important criterion for differentiation of businesses to carry out their activities with corporate social responsibility awareness. The aim of this study is to examine the impact of corporate social responsibility projects in choosing traditional banks and participation banks, and to achieve meaningful results by comparing corporate social responsibility perceptions. When the literature studies in this field are analyzed, it is seen that there is no comparison between participation bank and deposit bank. In the study, which consists of four chapters, corporate social responsibility was revealed in detail in the first chapter. In the second part, the factors affecting the bank preferences of the customers were examined. In the third part, general information about Turkish Ekonomy Bank and Kuveyt Turk Participation Bank was given as well as their social responsibility activities. In the fourth part, the interviewers went to Kuveyt Türk and TEB bank branches in Bakırköy, Fatih, Kadıköy, Pendik districts of Istanbul and applied a questionnaire to bank customers with face-to-face survey technique. 451 bank customers participated in the survey. The analysis of the data obtained in the research was carried out through IBM SPSS 23.0 software. In the conclusion part, analyzes were evaluated and suggestions were presented to banks. Keywords: CSR, Preference, Participation Banks, Deposit Banks
dc.format.extent IX, 81 yaprak : grafik, şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject KSS
dc.subject Tecih
dc.subject Katılım Bankaları
dc.subject Mevduat bankaları
dc.title Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin banka tercihine etkisi( Geleneksel bankalar ve katılım bankaları üzerine karşılaştırmalı bir analiz)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Ekonomisi ve Finansı Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Boydak, Esma
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/