Günümüzde bilgi ihtiyacı kolay ve hızlı olduğu için internet üzerinden karşılanmaktadır. Hızlı bir şekilde tarama yapabilmek ve birkaç web sitesinden bilginin güvenilirliğini test edebilmek insanları web sitelerini kullanmaya yönlendirmektedir. Şirketlerin, kurum ve kuruluşların internet üzerinden temsili, web siteleri aracılığıyla yapılmaktadır. Hedef kitleye zaman ve mekândan bağımsız ulaşması ve geri bildirim imkanı sağlaması web sitelerinin önemini arttırmıştır. Bu sayede şirketler ve şirketlerin hedef kitleleri arasında iletişimin şekli ve kapsamı değişmiştir. İnsan Kaynakları Yönetimi anlayışı da faaliyetlerini elektronik ortamda yürütmeye başlamıştır. Elektronik ortama taşınan faaliyetlerden birisi de "Elektronik İşe Alım" (E-işe alım) faaliyetidir. E-işe alım kurumların web sitelerinden olabildiği gibi internet üzerinden faaliyetlerini yürüten online istihdam siteleri vasıtasıyla da yapılmaktadır. Online istihdam sitelerinin kullanıcıları geniş bir kitleyi temsil etmektedir. Dolayısı ile web sitesinin farklı ilgi alanlarına sahip ziyaretçilerinin ihtiyaç duydukları bilgiler de farklılık arz etmektedir. Bu nedenle web sitelerinin içeriği, tasarımı ve etkileşimi planlanırken çeşitli dinamikler göz önünde bulundurulmalıdır. Web sitesi içerik, tasarım ve etkileşim özellikleri ile birlikte bütün olarak ele alındığında temsil ettiği kuruma birçok açıdan avantaj sağlamaktadır. Bu araştırmada Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Türkiye'de hizmet veren online istihdam sitelerinin tasarım, içerik ve etkileşim özelliklerinin mevcut durumları değerlendirilmiştir. Online istihdam siteleri belirlenirken en çok üye sahibi olan ve internet taraması sonucunda ilk sıralarda yer alan web siteleri örneklem olarak alınmıştır. Bu çalışmada Türkiye'de ve ABD'de ele alınan online istihdam sitelerinin içerik, tasarım ve etkileşim özelliklerini uygulayıp uygulamadıklarını ortaya koymak ve iki ülke web siteleri arasında karşılaştırma yapmak amaçlanmıştır. Bu araştırma ele alınan sitelerin mevcut durumlarının değerlendirilerek, belirlenen içerik, tasarım ve etkileşim özelliklerinden hangilerini kullandıklarını ortaya çıkarması ve bu alanda hizmet veren diğer web sitelerine yol gösterici olması bakımından önemlidir. Türkiye'de ve ABD'de online istihdam siteleri incelendiğinde arayüz içeriklerinde çok büyük farklılık bulunmamakla birlikte genellikle incelenen kategoriler bazında farklılık gözlenmektedir. ABD'de bulunan web siteleri içerik, etkileşim ve tasarım özelliklerini yoğunlukla kullanmakta iken Türkiye'de bulunan web sitelerinin kategorileri daha az uyguladığı gözlenmiştir.
Today, the need for information is easily and quickly met through the internet. The ability to quickly scanand test the reliability of information from several websites leads people to use websites. There presentation of companies, institutions and organizations via the internet is made through their websites. It has increased the importance of websites to provide the target audience independent from time and place and provide feed back. In this way, the way and scope of communication between the target groups of companies and companies has changed. Human Resources Management has also started to carry out its activities in electronic environment. One of the activities carried out in electronic environment is "Electronic Recruitment" (E-Recruitment). E-recruitment can be made through the websites of the institutions as well as through online employment sites that carry out their activities over the internet. Users of online employment sites represent a wide audience. Therefore, the information required by the visitors of the website with different interests is also different. For this reason, various Dynamics should be considered when planning the content, format and interaction of websites. When th ewebsite is taken as a whole together with its content, form and interaction features, it provides advantage to the institution in many ways. In this study, the United States of America (USA) and online employment sites serving in Turkey are analyzed according to their format, content and interactivity features. While determining the online employment sites, the web sites which have the highest number of members and which are mentioned as high as a result of internet brows ingare taken as a sample. The aim of the study is to reveal the similarities and differences between Turkish and US online employment sites that carry out E- recruitment activities. In order to touch on the differentiation between the two countries, the distinctive features of the websites were examined in detail in addition to the criteriade termined in thescope of there search. Due to the differences of the economic and social structure of the these two countries, human resource management function and the understanding also are different. This research is important in terms of revealing different and similar aspects of online employment sites where e-recruitment activities are carried out more.