Açık Akademik Arşiv Sistemi

Türk Müziği Arel-Ezgi-Uzdilek ses sistemi teorisi ve uygulaması arasında karşılaşılan güçlüklerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Hatice Selen Tekin
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:04:59Z
dc.date.available 2021-03-29T09:04:59Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Ersoy, Ayhan. (2019). Türk Müziği Arel-Ezgi-Uzdilek ses sistemi teorisi ve uygulaması arasında karşılaşılan güçlüklerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90396
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Türk Müziği ses sistemi binlerce yıllık bir geçmişe dayalıdır. 20. yüzyıl başlarından günümüze Arel-Ezgi-Uzdilek ses sistemi adıyla anılan 24 aralık 25 ses içeren sistemikullanılmaya başlamıştır. Türk müziği ses sistemi birbirine eşit olmayan aralıklardan oluşur. Buna karşın Batı müziğindeki eşit aralıklı sesler tonalite sistemi çerçevesi ilişkisine dayanır. Bu durum, eser icralarında olduğu kadar nota yazım sisteminde de farklılıklara yol açmaktadır. Batı nota yazısının ülkemizde kullanılmaya başladığı süreçte, Türk Müziğinde Arel-Ezgi-Uzdilek Nazari sistemi ortaya konmuş ve günümüzde bu sistem halen kullanılmaktadır. Batı müziği ve Türk Müziği Arel-Ezgi-Uzdilek ses sisteminde var olan farklılıklardan dolayı oluşan seslendirme sorunlarının, Türk Müziğine özellikle yeni başlayan öğrencilerin icrada zorlanmasına neden olduğu düşünülmektedir.Bu araştırma günümüzde Türk Müziği Arel-Ezgi-Uzdilek Nazari sisteminde kullanılan batı nota yazısından kaynaklandığı düşünülen icra zorluklarının araştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırma Türk Müziği Arel-Ezgi-Uzdilek ses sistemi icrasında nota yazım sisteminden kaynaklanan sorunları belirlemek ve bu nota sisteminde eğitim alan öğrencilerin görüşlerini ortaya koymak bir durum tespiti yapmak açısından önemli görülmektedir. Araştırma betimsel bir araştırma olup, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türk müziği eğitimi alan konservatuar öğrencileri, örneklemini ise araştırmacı tarafından belirlenen konservatuarlarda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan anket soruları, araştırmanın örneklemini oluşturan öğrencilere uygulanıp elde edilen veriler, frekans ve yüzde değerleri olarak tablolaştırılmıştır.
dc.description.abstract Turkish music sound system is based on a history of thousands of years. Since the beginning of the 20th century, the system, which contains 24 spacing 25 voices, has been used under the name of Arel-Ezgi-Uzdilek sound theory. Turkish music sound system consists of unequal intervals. On the other hand, equal intervals of Western music are based on the the tone system framework relation. This causes differences in the writing system of the note as well as in the works. The Arel-Ezgi-Uzdilek Nazari system was introduced in Turkish music in the period when the Western note writing began to be used in our country. This system is still being employed today. Due to the differences in sound system of Western and Turkish music Arel-Ezgi-Uzdilek, it is thought that this problem causes especially beginners of Turkish music to struggle in the execution Turkish music. This research aims to investigate the performance difficulties that are thought to stem from the Western note writing used in the Arel-Ezgi-Uzdilek Nazari system. The research is deemed important in terms of execution of the writing system, determining the problems arising from the system and enabling students to put forward their opinions. Research is a descriptive research and a screening model has been employed. The universe of the study enlarges students in Turkish professional conservatory music education in Turkey. The sample consists of students in conservatories determined by the researcher. Survey questions that are prepared by the researcher is applied to the students who make up the sample of the study. The data after all has been categorized as frequency and percentage values.
dc.format.extent XVII, 262 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Türk Müziği
dc.subject Arel-Ezgi-Uzdilek ses sistemi
dc.subject notasyon
dc.subject İcra
dc.subject Duyum
dc.title Türk Müziği Arel-Ezgi-Uzdilek ses sistemi teorisi ve uygulaması arasında karşılaşılan güçlüklerin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Bilimler Anabilim Dalı, Müzik Bilimleri Bilim Dalı
dc.contributor.author Ersoy, Ayhan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/