dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Muharrem Tosun |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-29T09:04:41Z |
|
dc.date.available |
2021-03-29T09:04:41Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Yavuz, Duygu. (2019). Çocuk Edebiyatı ve kültürel semboller. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/90369 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Çocuk Edebiyatı için halk edebiyatı eserleri temel ve milli kaynaklardır.Çocuk edebiyatı bir toplumun kültürünün yansımasıdır.Yüzyıllardır süregelen Türk kültürü,halk edebiyatı ve gelenekleri,çocuk edebiyatı aracılığıyla kuşaktan kuşağa aktarılmaktadır.Türk halk edebiyatı motifleri,çocuk edebiyatı için geniş bir çalışma alanı sunmaktadır. Bir toplumu toplum yapan ortak değerleridir.Ortak değerlerin aktarılmasını sağlamak da,toplumdaki her bireyin vatandaşlık görevidir.Bu tezde,çocuk edebiyatının Türkiye'de ve dünyada tarihsel gelişimi,çocuk edebiyatı ve kültürel sembollerin tanımları,çocuk edebiyatının hedef kitlesi,Türk halk edebiyatının bir parçası olan ve aynı zamanda çocuk edebiyatında yer alan edebi ürünler örneklerle açıklanmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Folk literature works are the primary and national sources for children's literature.Children's literature is areflection of the culture of a society.Turkish culture,folk literature and traditions which have been going on for centuries are transferred from generation to generation through children's literature.Turkish folk literature motifs offer a full field of study for children's literature.It is the shared values of a society that makes society.This thesis describes the historical development of children's literature in the world and in Turkey,the concept of cultural symbols,definitions, target audience of children's literature which is a part of Turkish folk literature and at the same time illustrated by the examples in literary products in children's literature. |
|
dc.format.extent |
V, 75 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Çocuk |
|
dc.subject |
Edebiyat |
|
dc.subject |
Çocuk Edebiyatı |
|
dc.subject |
Kültür |
|
dc.title |
Çocuk Edebiyatı ve kültürel semboller |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Yavuz, Duygu |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|