Açık Akademik Arşiv Sistemi

Youtube’un bir reklam alanı olarak kullanımı; Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Çiğdem Çalapkulu
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:04:28Z
dc.date.available 2021-03-29T09:04:28Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Şimşek, Ramazan. (2019). Youtube’un bir reklam alanı olarak kullanımı; Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90347
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Her ne koşulda olursa olsun insanoğlu sosyal bir varlıktır. Bu özelliği ona iletişimin devamlılığını zorunlu kılmaktadır. Dönem dönem değişen iletişim olanaklarına rağmen insan muhatabına her şekilde seslenmeyi başarabilmektedir. Günümüze gelindiğinde bu değişim daha hızlı bir şekilde olmaktadır. Bugünün seslenme aygıtları ise yeni iletişim teknolojileridir. Yeni iletişim teknolojilerinin getirileri olan yeni medya ve uygulamaları bireylere iletişebilme özgürlüğü tanımaktadır. Bu çalışmada yeni medya organlarının en popülerlerinde olan video içerik üreticisi YouTube'un reklam alanında kullanımı irdelenmiştir. Bu çerçevede geleneksel medya, sosyal medya ve reklam kavramları ele alınmıştır. İkinci bölümde YouTube'un konumlandırmasından sonra araştırmanın bulguları sunulmuştur. Çalışmanın araştırma aşamasında nicel bir araştırma yöntemi olan uygulama Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerine uygulanmıştır. Bu araştırmalardan elde edilen bulgular SPSS 20.0 programı ile ölçülmüş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Aynı zamanda yapılan anket çalışmasında alt problemleri de değerlendirmeye aldığımızda Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri YouTube'un reklam alanında ne konumda olduğunu ve kullanılıp kullanılmadığı ortaya konulmuştur.
dc.description.abstract Humanbeing is living creature tesisting to any circumstances.This characteristic obliges him to communicate constantly.Human has been able to make contact with peers under all conditions although the facilities of communication has changed from time to time.Recently alteration has been so rapid.So Today, New communication Technologies are trend.New media and its applications ,benefits of new communication Technologies give people freedom to contact each other. In this study ,It is analyzed the usage of Youtube that is the most popular video content supplier among new media part ,in advertisement position.In this context we deal Traditional media,social media and advertisement concept. In second part, research findings following positioning Youtube was presented.In researching part of this study we conduct the survey which is quantitative research type to the students who study in Communication Faculty of Sakarya University. Findings we got in this research is measured by SPSS 20.0 program and results were evaluated. At the same time ,discussing the subproblems and evaluating ,we land up that the students ,Communication Faculty of Sakarya University has got point about whether Youtube is used or not and position of Youtube in advertisement ındustry.
dc.format.extent X, 94 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Medya
dc.subject Sosyal medya
dc.subject YouTube
dc.subject Reklam
dc.subject Web 20
dc.title Youtube’un bir reklam alanı olarak kullanımı; Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Şimşek, Ramazan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/