Günümüzde üniversitelerin, bulundukları kentlere; sosyal, kültürel, ekonomik, mekânsal vb. etkileri olmaktadır. Küreselleşme olgusu tüm toplumsal kurumlara yayılmadan önce üniversiteler; bilgi üretmek o bilgiyi aktarmak ve insan yetiştirmek gibi misyonlara sahipti. Ancak bu durum günümüzde çok daha komplike bir hal almıştır. Şöyle ki: Üniversiteler küreselleşme ile birlikte yerel kamu kuruluşlarına ve de halka inmiş profesyonel ilişkiler kurmuştur. Böylece bulundukları kentleri yer yönüyle etkilemeye başlamıştır. Üniversitelerin hangi coğrafi bölgeye açıldığı da önemli bir husustur. Çünkü üniversiteler büyük şehirlerde kendi içlerine kapanık bir tutum sergilerken; küçük ve orta ölçekli şehirler de kent ile tamamen etkileşim içinde olmaktadır. Kentin sosyal dokusu, yeni değerlerin üretilmesi gibi birçok husus ön plana çıkmaktadır. Diğer önemli bir nokta ise Üniversite Öğrencileridir. Çünkü yerel halk üniversitenin kendisini, üniversiteye gelen öğrenciler üzerinden anlamaya çalışmaktadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama tekniği kullanılmıştır. Toplam 600 kişiye anket uygulanmıştır. Anketler 3 ilçe de 9 mahallede yapılmıştır. Yapılan yerler ise öğrencilerin ve yerel halkın etkileşim içinde olduğu bölgelerdir. Üniversiteler tüm bunların doğrultusunda bulundukları şehirlere çok yönlü etki etmekle birlikte sosyo-kültürel etkisi yadsınmayacak kadar çoktur. Bu noktada üniversite öğrencilerinin duygu, düşünce ve davranış kalıplarının yerel halkın ahlaki, ailevi, dini, kültürel, sosyal değerler gibi değer ile çatışıp çatışmaması büyük önem arz etmektedir. Sakarya şehrin de bu durum ise yerel halkın değerleri ile üniversite öğrencileri arasında zıtlık olduğu şeklindedir. Buna ilaveten araştırma sonuçlarında dikkat çeken bir hususta; kent halkı, üniversite ve üniversite öğrencilerinin yaşantısını kendi değerlerine uygun bulmazken ekonomik kaygılardan ötürü bu durumu göz ardı etmektedir.
Today, universities, the cities where they are; social, cultural, economic, spatial, etc. effects. Before the spread of globalization to all social institutions, universities; The knowledge he had had such missions as conveying knowledge and raising people. However, this situation has become more complicated today. That is to say: Universities have established professional relations with local public institutions as well as with the public. Thus, they started to affect the cities they were located in terms of location. The geographical area of universities is also an important issue. Because the universities in a large city in a closed-up attitude to themselves; small and medium- sized cities are also to be fully interacted with the city. The social texture of the city and the production of new values come into prominence. Another important point is the University Students. Because the local people are trying to understand the university itself through the students coming to the university. In this study, quantitative research techniques were used. A total of 600 people were surveyed. The surveys were conducted in 9 districts in 3 districts. The places where students and local people interact are places. Although the universities have a multifaceted effect on the cities they are in the direction of all these, their socio-cultural impact is too many to be denied. At this point, it is of great importance that the feelings, thoughts and behavior patterns of university students conflict with the value of the local people such as moral, family, religious, cultural, social values. This situation in the city of Sakarya is a contrast between the values of local people and university students. In addition to this, the city does not consider the life of university students to be appropriate to their own values and ignores this situation due to economic concerns.