dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Metin Işık |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-29T09:04:19Z |
|
dc.date.available |
2021-03-29T09:04:19Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Yıldırım, Leman Nida. (2019). Marka şehir olma sürecinde üniversite öğrencilerini Eskişehir algısı üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/90331 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Marka haline gelmek, rakiplerinden farklı olup karar durumunda hedef kitle tarafından rakibine karşı tercih edilme ve böylece daha yüksek algılanan değer kazanma anlamına gelmektedir. Buna benzer, bir şehrin markalaşması, kültürel, ticari ve siyasi bakımdan şehrin tüm kaynaklarının hedef kitlenin zihninde yüksek değere dönüştürülmesini ifade etmektedir. Dünyada küreselleşmenin ve iletişim teknolojilerinin gelişmesinin de etkisiyle şehirler, diğer şehirlerle rekabet içerisindedir. Bir şehir bölge ya da ülke firmalar gibi sahip olduğu değerleri, ürünleri ve şehirde var olan hizmetleri diğer var olan ürünlerden ve hizmetlerden farklılaştırarak rahat ve kârlı bir şekilde pazarlayabilir. Yatırımcıların, yerli ve yabancı ziyaretçilerin dikkatini çekerek bunları şehre yönlendirebilir ve bunun sonucunda marka şehir haline gelebilir. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı; Eskişehir'in markalaşması ve marka şehir olmasıyla şehirdeki sağlanan faydayı tesis etmektir. Çalışmada öncelikle marka, şehir markalaşması ve marka şehir kavramı üzerinde durulmuş daha sonra Eskişehir ilinin marka şehir olma potansiyeli incelenmiş ve Eskişehir ili için marka şehir olma sürecinde önerilere yer verilmiştir. Eskişehir'de yüksek öğrenim gören öğrenciler üzerinde yapılan bu çalışmada 900 kişi ile yüz yüze anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Eskişehir'in marka imajı ölçümlenmeye çalışılmıştır. Veriler, SPSS programında analiz edilmiş sonuçta Eskişehir ilinin olumlu bir imaja sahip olduğu tespit edilmiştir. Eskişehir'in en önemli özelliği şehirdeki turistlik ve tarihi yapılar iken şehir modern, temiz, sakin, güvenli sosyal aktivite çeşitliliği zengin bir imaja sahiptir. Sonuçlarda Eskişehir halkı imajı ise çalışkan, yardımsever ve girişimci olarak tespit edilmiştir. Son olarak Eskişehir ilinin sosyolojik olarak tanımı ise eğitim kenti olması olarak sonuçlanmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Becoming a brand is different from its competitors, and in the case of decision, it means preferring against the opponent by the target group and thus gaining a higher perceived value. Similarly, the branding of a city implies transforming all the resources of the city into a high value in the minds of the target group in terms of cultural, commercial and political. With the influence of globalization and communication technologies in the world, cities compete with other cities. A city can market in a comfortable and profitable way by differentiating the values, products and services in the city from other existing products and services such as the region or country firms. Investors can attract the attention of local and foreign visitors and direct them to the city and as a result the brand can become a city. From this point of view, the aim of this study is; Eskişehir's branding and brand is the city to provide the benefits provided in the city. In this study, firstly brand, city branding and brand city concept were discussed and then the potential of becoming a brand city of Eskişehir was examined and suggestions were made in the process of becoming a brand city for Eskişehir. In this study conducted on students studying in Eskişehir, data was collected with face-to-face survey method. The brand image of Eskişehir has been tried to be measured. The data were analyzed in SPSS program and it was determined that Eskişehir had a positive image. The most important feature of Eskişehir is the city's tourist and historical buildings, while the city has a rich image of modern, clean, calm and safe social amenities. The results of Eskişehir people were determined as hard working, helpful and entrepreneur. Finally, the sociological definition of the province of Eskişehir has been concluded as being a city of education. |
|
dc.format.extent |
VIII, 79 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Marka |
|
dc.subject |
Marka Şehir |
|
dc.subject |
Şehir Pazarlaması |
|
dc.subject |
Marka Şehir İmajı |
|
dc.title |
Marka şehir olma sürecinde üniversite öğrencilerini Eskişehir algısı üzerine bir araştırma |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Yıldırım, Leman Nida |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|