Masal, konu bakımından evrensel nitelik taşıyan; her bireyin çocukluk yıllarında tanıştığı ilk edebi türlerden biridir. Her ne kadar hayal ürünü ve gerçek dışı olarak tanımlansa da gerçek hayat ile sandığımızdan daha fazla ilintili olduğu karşımıza çıkar. Grimm Kardeşler ve Andersen masallarında cinsiyet ve karşıt kavramların incelenmesiyle cinsiyet ve karşıt kavramların neler oldukları, bu kavramlara hangi anlamların yüklendiği ayrıca karşıt kavramların hangi cinsiyet üzerinden öğreti sunduğu sorularına cevap aranır. O dönemdeki toplumların cinsiyete biçtikleri rolleri günümüz dünyasına farklı bir perspektif olarak sunulması amaçlanır. Masalın göründüğünden daha derin anlamlar barındırdığı, fikirlere yön verdiği yadsınamaz bir gerçektir. Yazılmış masallardan eski kültürler, yaşanmışlıklar ve değer yargıları gibi konular hakkında bilgi edinilebilir. Arka planda bize iyi-kötü, doğru-yanlış, vicdanlı-vicdansız gibi ahlaki öğretileri de sunar ve onlardan ders çıkarmamızı sağlar. Masal bunu sadece ahlaki düzlemde yapmaz, örneğin bir konudaki fikrini okuyucuya empoze edebilir. Karşıt ve cinsiyet kavramlarının tek tek ele alınmasının yanı sıra bu kavramların bir arada incelemesi masalın vermek istediği mesajı daha anlaşılır kılması açısından önem arz eder. Masalların incelenmesinde iki farklı kültürden olan Grimm Kardeşler ve Andersen yazarlarının sınırlı sayıda seçilen masallarını incelerken Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi çerçevesinde yapısal ve psikanaliz inceleme yöntemlerinden yararlanılmıştır. Bilimsel veriler, masalın yapısının ve masalın arka planında vurgulanmak istenilenin anlaşılmasına katkıda bulunur. Bu bilgiler ışığında, karşıt kavramlar ile cinsiyetin birbirinden tamamen bağımsız olmadığı, aksine birbiriyle ilintili olabileceği sonucu çıkar. Karşıt kavramların olumsuz olarak nitelendirebilecek kısmı daha çok kadın üzerinden verilirken, olumlu bölümü ise erkek üzerinden sunulur. Bu da cinsiyet kavramına yönelik düşünce ve bakış açısını etkiler. Masallar aracılığı ile geçmişe yönelik öğretiler elde ederken günümüzle de karşılaştırma imkânı bulunur. Bu sebeple yazılmış masalları yeniden düzenlemek yerine orijinalliğini koruyarak muhafaza edilmesi gerektiğini düşünmekteyiz. Çocuklukta öğrendiğimiz, etkilendiğimiz ya da bilinçaltımıza yerleşen birçok unsur ileriye dönük hayatımızı da etkileyeceği için önerimiz özenle yeni masallar üretmektir.
Fairy tales are the one of the first literate form, which everyone meet in his childhood. This literate form has a universal qualification. Although fairy tales are imaginary, they are more related to real life. In the fairy tale from Brother Grimm and Andersen you search for answer about the social meaning of gender roles and contrary terms by analyzing gender and contrary terms. You aim to create a different perspective in this time by presenting the gender roles from social meaning in this time and the view point on this topic. It is truth, that fairy tales has a deep meaning and canalize opinions. In the background fairy tales shows us more values like good, bad and truth, fault and fair, unfair terms and so provide us to take lessons from. We analyze gender and contrary terms together, so the message of the fairy tale gets more understandable, which is important for us. The fairy tales does this not only be the moral platform, it can imposed his opinion on the topic. Not every fairy tale has a lecture, but it contains substantially educational messages. So we learn about topics like old cultures, life's, values from written fairy tales. You benefit from structural and psychoanalysis inspection methods from comparative literature science, when you analyze the fairy tales from the writer Brother Grimm and Andersen, which are from to different cultures. On the base of scientific Data it helps us to understand the construction of fairy tales and the point in the background. With this information's, with man and woman disparity in fairy tales, we come to the conclusion, that man protect their ability by throwing the woman together negations.