Bu çalışmada Alman Romantiklerinden Grimm Kardeşler'in ''Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler'' masalındaki ana figür Pamuk Prenses'in, milenyumdaki en yetkin sinema uyarlamaları olan Tarsem Singh'in ''Pamuk Prenses'in Maceraları: Ayna Ayna Söyle Bana'' ile Rupert Sanders'in ''Pamuk Prenses ve Avcı'' adlı filmlerindeki dönüşümü karşılaştırmalı olarak incelenecektir. Özetle bu çalışmada, Pamuk Prenses masalındaki ve bu masalın milenyumda gerçekleştirilen iki sinema uyarlamasındaki ana figür olan Pamuk Prenses'in iki yüzyılda geçirdiği çarpıcı dönüşümün medyalar arası ilişkiler ekseninde karşılaştırmalı analizi gerçekleştirilecektir. Çalışmanın amacı ikisi de geniş kitlelere hitap eden biri masal diğerleri sinema filmi türündeki farklı sanat dallarındaki kadın imgesinin 19. yy. dan 21. yy. a (sanat dünyasındaki ve gerçek dünyadaki) çarpıcı dönüşümünü ortaya koymaktır. Tezimizin çıkış noktası; Grimm Kardeşler'in masalında beyaz atlı Prens tarafından kurtarılmayı bekleyen edilgen bir güzel olarak betimlenen Pamuk Prenses'in, Hollywood yapımı (2012) iki filmde güçlü ve savaşçı bir kadına dönüşümünün gerçek dünyada değişen kadın imajına ayna tuttuğu gerçeğidir. Seçtiğimiz bu eserlerden masal olan ilki, epik türün temsilcisi olarak edebiyat dünyasına, sinema filmi olan diğer ikisi 7. Sanata dâhildir. Dolayısıyla bu eserlerde Pamuk Prenses figürünün yansıttığı kadın imajının dönüşümü, edebiyat ve film medyaları arasındaki (medyalar arası) ilişki çerçevesinde karşılaştırılmalı olarak incelenecektir.
In this study, striking transformation of Snow White main female figure in "Snow White and Seven Dwarves" fairy-tale of Grimm Brothers among German Romantics and most competent movie adaptation of this fairy-tale "Mirror Mirror" by Tarsem Singh and "Snow White and the Huntsmen" by Rupert Sanders in the millenium will be comparatively analysed. In short, in this study, transformation of Snow White as the main figure of Snow White fairy-tale in the last two hundred years and two movie adaptation of this fairy-tale during this millennium will be compared and analysed based on intermedia relationship. Different art branches which are fair-tale and movies where both have large audience reflect striking transformation (both in art world and real world) of female image from 19th century to 21st century. Starting point of my thesis is the fact that transformation of Snow White who was described as passive beauty waiting to be rescued by Prince Charming in Grimm Brother's tale into strong and warrior women in both Hollywood production (2012) movies mirrors changing female image in the real world. Among these selected work, first work that is the fairy tale belongs to literature world as epic genre representation and other two that are cinema movies belongs to 7th art. Therefore, in these works, transformation of woman image presented by Snow White figure will be analysed comparatively in terms of relationship between literature and movie media (intermedia).