Aileyi bir kurum olarak ele aldığımızda bu kurum içindeki bireylerin davranış ilişkilerini sevgi güven yakınlık dayanışma, birbirine değer verme vb. İlkeler üzerine kurmaları önemlidir. Toplumda önemli, yüksek mevkilere gelmiş bireylerin hırsızlık, dolandırıcılık, kendi menfaatlerini düşünen bencil kişilik bozuklukları gösterdikleri görüldüğünde ailenin önemi bir kez daha ortaya çıkmaktadır. Çünkü bütün bu olumsuzlukların nedeni incelendiğinde ailenin kişide bıraktığı izler karşımıza çıkar. Bu yüzden ailenin sağlam ve güçlü temeller üzerine kurulması devleti de güçlü kılacaktır. Bu çalışmada çocukluk evreleri, bebeklik dönemi, okul öncesi, okul çağı ve ergenlik olarak ayrılmıştır. Her dönemin özellikleri ve ihtiyaçları farklıdır. 0- 2 yaş anne- bebek arasındaki ilk ilişki bebeğin emme ihtiyacı üzerine kuruludur. 2- 6 yaş okul öncesi dönemi çocuğun karakterinin oluştuğu ve ileride değişmesinin çok zor olduğu bir çağdır. Bu dönem taklit evresi olarak da adlandırılır. Okul çağı dönemi çocuğun akli melekelerinin geliştiği bir çağdır. Bu dönemde ahlaki kaideler, dini prensipler muhakeme edilir. Ergenlik çocukluk ile yetişkinlik arasındaki bir evredir. Anne babalar ise ergen bireye çocukluk ile yetişkinlik arasındaki köprü olduklarının farkında olmalıdır. Çocuk eğer ergenlik çağına gelinceye kadar özenle eğitilmişse, ergenlik döneminde İslami öğretiler kendisini etkileyecektir. Anne babalar çocuklarının ilk eğitimcileridir. Bir eğitimcinin bilmesi gereken en önemli iki ilkeden birisi sabır, diğeri zamandır. Eğitimin uzun bir süreç olduğu bilindiğinde anne babalar çocuklarına karşı daha sabırlı olacaklardır. İnsan acelecidir; lakin her şeyi zamanla öğrenir. Zaman ise sabır gerektirirÖzellikle din eğitimi söz konusu olduğunda annelerin Allah'ın Rahim ismini taşıdığı gibi Sabır ismini de taşımaları daha da elzem hale gelmektedir. Azarlayıcı, baskıcı, kavgacı, otoriter aileler dini konuları sabır ve sükûnetle açıklamadığında çocuğun dini kuralları içselleştirmesi mümkün gözükmemektedir. İtikat, ibadet, ahlak konularında aileler güzel bir rol model olduktan sonra, sebep sonuç ilişkileri dairesinde olayları anlatarak çocuğun dini bilgileri özümsemesini sağlamalıdırlar. Anahtar Kelimeler: Aile, Din Eğitimi, İtikat, İbadet, Ahlak
When we deal family as a foundation its important for the individuals of this foundation to build their behavior relations on those principles such as love, trust, connection, cherishing each other, etc. The importance of the family appears once again when it is seen that important, high-ranking individuals in the society have shown selfishness, fraud, selfish personality disorders considering their interests. Because when all the causes of these negativities are examined, the traces that the family leaves on the person appear. Therefore, the foundation of the family on solid and strong foundations will make the state strong. In this study, the stages of childhood are divided into infancy, pre-school, school age and adolescence. Each period has different features and needs. The first relationship between the 0- 2 years old mother-baby is based on the need for infant suckling. 2- 6 years of pre-school age is a period in which the child's character is formed and it is very difficult to change in the future. This period is also referred to as the imitation phase. The school age period is an era in which the child's mental angels develop. In this period, moral principles, religious principles are judged. Adolescence is a phase between childhood and adulthood. Parents should be aware that they are the bridge between childhood and adulthood. If the child has been carefully trained until the age of puberty, the Islamic teachings will influence him / herself in adolescence. Parents are the first educators of their children. One of the two most important principles that an educator should know is patience and the other. When it is known that education is a long process, parents will be more patient towards their children. Man is hasty; however, it learns everything over time. Time requires patience. Especially when it comes to religious education, it is getting more important for mothers to carry "es-Sabûr" name of Allah just as they carry "er-Rahim" name. When insulting, oppressive, belligerent, authoritarian families do not disclose religious issues with patience and tranquility, it does not seem possible for the child to internalize religious rules. After families become a good role model in the subjects of imposition, worship, and morality, they should ensure that the child assumes the religious knowledge by explaining the events in the cause of causal relations. Keywords: Family, Religious Education, Theology, Worship, Moral.