Açık Akademik Arşiv Sistemi

Consumer behavıor in the age of social media : the sample of Sakarya University

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Aytekin İşman
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:03:43Z
dc.date.available 2021-03-29T09:03:43Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Serbes, Hüseyin. (2019). Consumer behavıor in the age of social media : the sample of Sakarya University. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90265
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Sosyal medya çağı olarak adlandırılan bu zaman diliminde, bireylerin yaşamını şekillendiren ve kullanıcıların karşılıklı etkileşimde bulunmalarına imkan tanıyan çevrimiçi platformlar oldukça popüler hale gelmektedir. Sosyal platformlar, haber ya da bilgi kaynağı olarak bireyler üzerinde büyük bir etkiye sahipken, bunun yanı sıra eğlence, sosyal paylaşım ve içerik oluşturma bağlamında da pazarlama stratejilerini bir dönüşüme uğratmaktadırlar. Bu bağlamda, bu çalışma, bireylerin günlük hayatlarının vazgeçilmez bir parçası haline gelen sosyal medya platformlarını ele alarak, tüketicilerin satın alma süreçlerindeki davranış değişikliklerini birçok yolla ölçmeyi amaçlamaktadır. İletişim olanakları tarafından haberleşme ve paylaşım ağına dahil olma fırsatı, sosyal medya sitelerini yeni bir pazarlama neslinin aracı haline getirmektedir. Bireyleri etkisi altına alarak zamanlarının büyük bölümünü ayırdıkları sosyal ağlar, bu yolla, şirketlerin de ilgisini çekmektedirler. Şirketler, sahip oldukları ürün ya da markalarını, müşterilerine karşı dikkat çekmek amacıyla sosyal medya platformlarını aktif bir şekilde kullanmaktadırlar. Araştırma, sosyal medya platformlarının genç tüketiciler için etkili bir araç olduğu fikrini dayanarak, üniversite öğrencilerinin algılarını keşfetmeyi planlamaktadır. Mevcut çalışma ayrıca dijital dönüşümün güçlü kaynakları olan sosyal medya platformlarının, bireyler üzerindeki etki düzeylerini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda, bu tez, hipotezleri yeni medya çalışmalarına odaklanan İletişim Fakültesi öğrencilerine uygulanan nicel bir strateji ile test etmektedir. Çalışma kapsamında, 11 demografik ve 27 sosyal ağdan oluşan 38 maddelik ölçek ile geliştirilen anket, 300 öğrenciyi kapsayan bir örneklem grubunu uygulanmıştır. SPSS programının katkısı ile anketten elde edilen veriler, varyans analizi, LSD Çoklu Karşılaştırma Testi ve Bağımsız Örneklem t Testi ve Pearson Moment Korelasyon Katsayısı ile incelenerek, tablolar ile yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları, sosyal medyada farkındalığını hissettiren marka, ürün ya da hizmetlerin, tüketiciler tarafından tercih edilmesinin daha mümkün olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, bulgular, örneklem kapsamında ele alınan bireylerin, satın alma süreçlerinde sosyal medya platformlarından olabildiğince yararlanma eğiliminde olduklarını göstermektedir. Bu nedenle, araştırma, sosyal medya platformlarının günlük yaşam pratiği haline geldiği günümüzde, bireylerin davranışlarına olan tutumlarına önemli katkılar sağladığı görülmektedir.
dc.description.abstract During this time period called social media age, online platforms that shape the lives of individuals and allow users to interact are becoming very popular. While social platforms have a great impact on individuals as news or information sources, they also transform marketing strategies in the context of entertainment, social sharing and content creation. In this context, this study aims to measure the behavioral changes in the purchasing processes of consumers in many ways by addressing the social media platforms that become an indispensable part of the daily lives of individuals. The opportunity to be included in the communication and sharing network by communication facilities makes social media sites the tool of a new generation of marketing. In this way, the social networks, which take the majority of their time under the influence of individuals, attract the interest of companies. Companies actively use social media platforms to attract attention to their products, brands or customers. The research plans to explore the perceptions of university students based on the idea that social media platforms are an effective tool for young consumers. The present study also aims to reveal the impact levels of social media platforms, which are the strong sources of digital transformation, on individuals. In this context, this thesis tests the hypotheses with a quantitative strategy applied to students of the Faculty of Communication who focuses on new media studies. In the scope of the study, a questionnaire was developed with 38 items consisting of 11 demographics and 27 social networks and a sample group of 300 students was applied. The data obtained from the survey with the contribution of SPSS program were analyzed by using Analysis of Variance (ANOVA), LSD Multiple Comparison Test and Independent Sample t Test and Pearson Moment Correlation Coefficient. The results of the research show that it is more possible to choose brands, products or services that are aware of the social media. In addition, the findings show that the individuals considered within the scope of the sample tend to use social media platforms as much as possible in their purchasing processes. For this reason, research shows that social media platforms have become a daily life practice and they contribute significantly to the attitudes of individuals to their behavior.
dc.format.extent VIII, 118 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language İngilizce
dc.language.iso eng
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sosyal Medya
dc.subject Tüketici Davranışları
dc.subject Genç Tüketiciler
dc.subject Pazarlama
dc.subject Algılar
dc.title Consumer behavıor in the age of social media : the sample of Sakarya University
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Medya Anabilim Dalı, Medya ve İletişim Çalışmaları Bilim Dalı
dc.contributor.author Serbes, Hüseyin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/