Çalışmada, zihin engelli çocuğu olan ve olmayan annelerin sosyal sorun çözme becerileri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Ayrıca iki grup arasında sosyal sorun çözme düzeyleri sosyo-demografik özellikler açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Gaziantep'te zihinsel engellilere yönelik eğitim hizmeti vermekte olan iki farklı Rehabilitasyon Merkezine devam eden öğrencilerin anneleri ile zihinsel engeli bulunmayan iki farklı ortaokul'da öğrenim gören öğrencilerin anneleri oluşturmaktadır. Çalışma toplamda 180 kadın ile (90 engelli çocuğa sahip, 90 engelli çocuğa sahip olmayan) gerçekleştirilmiş olup katılımcılara sosyo-demografik bilgi formu ve sosyal sorun çözme envanteri uygulanmıştır. Veri analizi ve çözümlenmesinde Mann whitney U testi ve Ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, zihinsel engelli çocuğu olan annelerin zihin engelli çocuğu olmayan annelere göre sosyal sorun çözme becerilerinin daha düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Zihin engelli çocuğu olan annelerin sorun yönelimi ve sosyal sorun çözme boyutunda zihinsel engelli çocuğa sahip olmayan annelere göre daha düşük düzeyde olduğu değerlendirilmektedir. Zihin engelli çocuğu olan annelerin bazı sosyo-demografik özellikleri (18-25 yaş aralığı, evli, 1500 TL ve altı gelire sahip, aile içi şiddet öyküsü, psikiyatrik ve fiziksel hastalık öyküsü olan) açısından zihin engelli çocuğu olmayan annelere göre sosyal sorun çözme düzeylerinin daha düşük olduğu görülmektedir. Araştırma sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır. Sonuç olarak, zihinsel engelli çocuğa sahip annelere sorun çözme ve baş etme becerilerinin geliştirilmesi amacı ile sosyal hizmet merkezleri ya da Rehberlik Araştırma Merkezlerinde belirli periyotlarda eğitimler verilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.
In the study, social problem-solving skills of children with mental disabilities and those who were comparatively investigated. social problem solvings levels between the two groups were also compared in terms of socio-demographic characteristics. The sample of the survey, 2017-2018 academic year in Gaziantep in the mentally disabled Rehabilitation Center two different educational service that students continue with their mother and two different secondary schools that do not have mental disability ' comprise students studying mothers. The study was contucted with 180 women (90 disabled children, 90 non-disabled children) and socio-demographic information form and social problem solving inventory were applied to the participants. According to the research findings, it was found that mothers with mentally handicapped children had lower social problem solving skills than mothers without mentally disability children. Mothers with mentally retarded children are considered to have lower levels of problem orientation and social problem solving than mothers without mentally disability children. According to the socio-demographic characteristics of the mothers with mentally retarded children (18-25 age group, married, 1500 TL and under-income, family history of violence, history of psychiatric and physical illness) is seen to be lower. The results of the research are discussed within the framework of the related literature. As a result, it is thought that it will be beneficial to give trainings at social service centers or Guidance research centers at certain periods in order to develop problem solving and coping skills for mothers with mentally disability children.