Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yeni medyanın gençlerin\üniversite öğrencilerinin hazcı tüketimine etkisi : Sakarya Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Tuba Çevik Ergin
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:03:13Z
dc.date.available 2021-03-29T09:03:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Gedik, Ayşe. (2019). Yeni medyanın gençlerin\üniversite öğrencilerinin hazcı tüketimine etkisi : Sakarya Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90200
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Yeni medya bireylerin hayatlarında vazgeçilmez bir yere sahiptir. İnteraktif bir ortam özelliği sunan yeni medya bireyleri hem kaynak hem de hedef kitle statüsüne sokabilmektedir. Bireyin etkileyen ve etkilenen olması yeni medya araçlarını gün geçtikçe daha cazip hale getirmekte ve bağımlılık yaratmayı başarmaktadır. Yeni medyanın kişiler üzerindeki etkisinin bu denli önemli olduğunu düşündüğümüz zaman tüketim sürecine olan etkisini göz ardı edemeyiz. Tüketim ilk başlarda sadece ihtiyaçları gidermeye hizmet ederken günümüzde bu anlam daha genişlemiş ve tüketimin haz odaklı alışverişe yönelmesine neden olmuştur. Bu süreç içerisinde yeni medya, tüketicinin hazcı tüketime yönelmesine hizmet eden önemli bir araç olma özelliğine sahiptir. Gerçekleştirilen bu çalışma yeni medya, hedonik tüketim ve uygulama bölümü olmak üzere üç ana bölümden oluşmaktadır. Bu çalışmanın konusu, yeni medyanın üniversite öğrencileri üzerindeki hazcı tüketime etkisinin incelenmesidir. Öncelikle ilk bölüm yeni medya kavramı, yeni medya türleri, yeni medyanın avantaj ve dezavantajları, geleneksel medyadan farkı gibi konulardan oluşmaktadır. İkinci bölüm hedonizmin tarihçesi, hedonik tüketim kavramı, tüketicilerin davranışları, hedonik tüketime iten nedenler neler bunlar üzerinde bir literatür araştırmasından oluşuyor. Son bölüm de ise yani çalışmanın araştırma kısmında Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerine uygulanmak üzere hazırlanan ve SPSS programında çözümlenmiş anket çalışması vardır. Elde edilen verilerin frekans analizi, standart sapma, ortalamaları hesaplanmış ve likert sorulara faktör analizi uygulanmıştır.
dc.description.abstract New media has an indispensable place in the lives of individuals. The new media, which offers an interactive environment, can bring individuals into both source and target audience status. To be affected and affected by the individual new media tools are becoming increasingly attractive and succed to create addiction. When we think that the impact of new media on people is so important we cannot ignore the impact on the consumption process. Consumption initially serve only to meet the needs nowadays, this meaning has been widened and comsumption has caused to a focus on pleasure-oriented shopping. İn this process new media has an important tool that serves the consumers tend to hedonic consumption. Performed this work consists of three main parts new media hedonic consumption and application. Topic of this work to investigate the effect of new media on hedonic consumption on university students. First of all first part consist of topics such as new media concept new media types,advantages and disadvantages of new media, the difference from traditional media. The second part consist of the history of hedonism, the concept of the hedonicconsumption, consumer behaviors and liteature research part of the study prepared to for applying to Sakarya University faculty of communication and solved at spss program survey study.Frequency analysis of the datas obtained,standart deviation, were calculated averages and factor analysis was applied to likert questions.
dc.format.extent VII, 110 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Yeni Medya
dc.subject Hedonizm
dc.subject Hedonik Tüketim
dc.subject Tüketici Davranışları
dc.title Yeni medyanın gençlerin\üniversite öğrencilerinin hazcı tüketimine etkisi : Sakarya Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Gedik, Ayşe
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/