Bu araştırmada, bireylerin dindarlık düzeyleri ile aldıkları din eğitimi arasındaki ilişki incelenmektedir. Bu kapsamda, farklı sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel arka plana sahip bireylerden oluşan İSMEK, çalışmanın evreni olarak tercih edilmiştir. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayımı ve sınırlılıkları incelenmiş ve İSMEK konulu çalışmalar hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Birinci bölümde konunun kavramsal ve kuramsal çerçevesi dâhilinde doküman taraması yapılmıştır. Eğitim, öğretim, formal ve informal eğitim, örgün ve yaygın din eğitimi, din, dindarlık kavramları üzerinde durularak çalışmanın zemini oluşturulmaya çalışılmış ayrıca İSMEK hakkında bilgilendirme yapılmıştır. İkinci bölümde çalışmanın metodolojisi üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde verilerin SPSS programına girilmesinden sonra yapılan analizlere yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise yapılan analizler sonrasında çıkan sonuçlar üç başlık altında yorumlanarak değerlendirilmiştir. Sonuç bölümü ise çalışmanın analiz sonuçlarına dayanarak oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, din eğitimi kaynaklarından aile ve Kur'an kursunun etkin bir role sahip olduğu tespit edilmiştir. İkinci olarak demografik değişkenler ve dindarlık düzeyi arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olmadığı görülmüştür. Üçüncü olarak ise katılımcıların dindarlık düzeyleri ve din eğitimi kaynakları arasındaki ilişkiyi tespit amaçlı analizler yapılmıştır. Bunlardan din eğitiminin en etkili düzeyde alındığı yer değişkeninin yanı sıra, DKAB dersinin zorunlu oluşu, devlet okullarında seçmeli din dersinin varlığı ve bu dersin içerik ve uygulama boyutları, okul öncesi dönemde MEB veya DİB'te din eğitimi verilmesi değişkenleri ile katılımcıların dindarlık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca dindarlık düzeyi ile öznel dindarlık algısı ve ibadetler için gerekli bilgi düzeyi arasında doğru orantılı bir ilişki görülmüştür.
In this study, the relationship between Individuals' piety levels with religious education they received are examined. In this context, ISMEK that is composed of individuals who have different socio-economic and socio-cultural backgrounds, was chosen as the universe of the study. The research is consists of four parts. In the introduction part, the problem, purpose, importance, assumption and limitations of the research are examined and information is given about the studies on ISMEK. In the first section, document scanning is done within the conceptual and theoretical framework of the subject. By emphasizing on education, teaching, formal and informal education, formal and widespread religious education, religion, piety concepts, it is tried to form the ground of the study. Also, It is informed about ISMEK. In the second section, It is focused on the methodology of the study. In the third section, after entering data to the SPSS program, the analysis is given. In the fourth section, the results obtained after the analyzes are evaluated by interpreting under three headings. The conclusion part is formed according to the analysis results of the study. At the end of the research, it was determined that the family and Quran courses have a much more active than sources of religious education. Secondly, It was observed that there are no significant differences statistically between the demographic variables and the level of religiosity. Thirdly, the analyzes were done to determine the relationship between piety levels with religious education sources. From these variables, in addition to the variable of the place where religious education is taken at the most effective level , a significant relationship was determined between piety levels of participants and being mandatory of DKAB course, the presence of elective religion lesson in public schools, content and application sizes of this course and religious education in MEB or DIB in pre-school period variables. In addition, It was observed that there is a direct correlation between the piety level and subjective perception of religiousness and the level of knowledge required for worship.