dc.contributor.advisor |
Profesör Doktor Metin Işık |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-29T09:03:09Z |
|
dc.date.available |
2021-03-29T09:03:09Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Özdemir, Semra. (2019). Kullanımlar ve doyumlar kuramı perspektifinden Instagram’a eleştirel bakış. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/90189 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
İnsanlar arasında kurulan iletişim teknolojik gelişmeler ile farklı bir boyut kazanmıştır. Sosyal medya son zamanlarda yaygın bir şekilde kullanılan önemli iletişim biçimlerinden biridir. Sosyal medya ağları olan sanal ağlar birçok nedenden ötürü sıklıkla kullanılmaktadır. Sosyal mecralar bireylere duygu ve düşüncelerini, ürün ve hizmetlerini paylaşabileceği gibi alışveriş için, oyun oynamak için girdiği bir ortamın yanında boş vakitlerin değerlendirildiği, yeni insanlar tanımak ve sohbet etmek amacıyla çeşitli nedenler ile sosyalleşme ortamı da sunmaktadır. Zamandan ve mekandan bağımsız olduğundan dolayı hızla genişleyen bir etki alanı bulunmaktadır. Kullanımlar ve doyumlar kuramını temel alarak yapılan bu çalışma elektronik anket çalışması ile yürütülmüştür. Çalışma Instagram kullanmaya yönelten amaçların neler olduğunu ve katılımcıların Instagram kullanım sürelerinin ne şekilde olduğunu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Genç nüfusun oldukça fazla olduğu ülkemizde, özellikle 18- 28 yaş aralığındaki gençlerin Instagram'ı kullanım motiveleri çalışmanın konu eksenini oluşturmakta ve Intagram'ı kullanma biçimleri kullanımlar ve doyumlar yaklaşımının perspektifinde ortaya konulmaya çalışılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Communication between people has gained a different dimension with technological developments. Social media is one of the most important forms of communication that has been widely used recently. Virtual networks with social media networks are often used for many reasons. Social media can share feelings and thoughts, products and services to individuals, as well as shopping, play games in an environment where free time is evaluated, new people to get to know and chat for various reasons, socialization environment also offers. Since it is independent of time and space, there is a rapidly expanding domain. This study, based on the theory of usage and saturation, was carried out by an electronic survey. The study aims to determine what the aims of using Instagram are and how the duration of the participants ' use of Instagram. In our country where the young population is quite large, especially in the age range 18-28, the motivation to use Instagram is the subject axis of the study and the methods of using Intagram are tried to be introduced in the perspective of the use and satisfaction approach. |
|
dc.format.extent |
V, 60 yaprak ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı |
|
dc.subject |
Sosyal Medya |
|
dc.subject |
Instagram |
|
dc.title |
Kullanımlar ve doyumlar kuramı perspektifinden Instagram’a eleştirel bakış |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı, |
|
dc.contributor.author |
Özdemir, Semra |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|