Günümüz dünyasında, insanlar ve kitle iletişim araçları arasında etkileşimli bir iletişim süreci vardır. Bireylerin birbirleriyle etkileşim içinde oldukları yeni medya teknolojileri türüne sosyal medya denir. Bu anlamda zamanlarının çoğunu sosyal medyada geçiren bireyler günlük yaşamlarının yanı sıra çevrimiçi bir yaşam da sürdürürler. Sosyal medyadan en çok zaman geçiren ve etkilenen gruplardan biri de lise öğrencileridir diyebiliriz. Bu nedenle, bu çalışma Eskişehir'deki lise öğrencilerinin sosyal medya kullanım motivasyonlarını Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı çerçevesinde belirlemeyi amaçlamaktadır. Anket ile yapılan araştırmada, 445 kullanıcıya hazırlanan ölçek soruları soruldu. Çalışmada, nicel veri toplama tekniklerinden biri olan anket uygulanmış olup, elde edilen veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) programı ile yorumlanmıştır. Elde edilen veriler kodlama yöntemiyle çözümlenmiştir. Faktör analizi ile 5 farklı kullanım ve memnuniyet saptanmıştır. Bunlar Eğlenme ve Rahatlama Motivasyonu, Sosyal Etkileşim Motivasyonu, Gözlem ve Rehberlik Motivasyonu, Karar Verme-Bilgi Motivasyonu ve Kişisel Sunum Motivasyonu olarak sıralanabilir. Bazı kullanıcıların demografik özellikleri ve sosyal medya kullanım biçimleri, farklı kullanımlar ve memnuniyetlerle ilişkilendirilmiştir.
In today's world, there is an interactive communication process between people and mass media.The type of new media technologies or courses through which individuals interact each other is called social media. In this sense, individuals who spend most of their time on social media courses have constructed an online life apart their daily lives. One of the most influenced groups by social media is high school students. Therefore, this study aims to determine the motivations of social media usage of high school students in Eskisehir within the framework of Uses and Gratifications Theory. In the research conducted with the questionnaire, 445 users prepared scale questions were asked. The questionnaire, which is one of the quantitative data collection techniques, is applied and, the obtained data is interpreted through the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program. The data obtained were interpreted by coding. Factor analysis revealed 5 different uses and gratificaiton. These can be listed as Recreation and Relaxation Motivation, Social Interaction Motivation, Observation and Guidance Motivation, Decision-Making-Information Motivation and, Personal Presentation Motivation. Some user demographics and social media usage patterns have been associated with different uses and gratifications.