Türk Halk Müziği kültürel anlamda çok zengin bir yapıya sahiptir. İçinde gelenekselliğini koruyan birçok çalgı mevcuttur. Bu çalgıların bazıları birbirlerinden esinlenerek ortaya çıkmışlardır. Bu hadiseyle bağlantılı olarak Kastamonu kemanesi de bu çalgılar içindedir. Kastamonu kemanesinin Türk Halk Müziği çalgılarının arasında doğru tanıtılması, araştırmanın bir sonraki çalışmalara örnek teşkil etmesi bu çalışmanın önemini vurgulamaktadır. Bu araştırmada amaç olarak, Kastamonu ilinde sahil kesimlerinde icra edilen ve kendine özgü tavra sahip olan kemanenin yapısal özellikleri ve icra tekniği ortaya koyulmaktadır. Araştırmada literatür tarama, görsel ve işitsel kaynaklarla, görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Kastamonu kemanesi ile ilgili somut verilere ulaşılmıştır. Çalışmada örneklem grubunda yer alan Kemalettin ŞABANOĞLU ve Yusuf AKTAŞ'ın icraları dikte edilmiş ve notaya aktarılarak icra analizleri yapılmıştır. Kemalettin ŞABANOĞLU ve öğrencisi Murat Mevlüt KAYIK ile görüşmede bulunularak sağlam bilgiler elde edilmiştir. Çalışmada elde ettiğimiz bulgular ışığında kemanenin yapısal özelliklerinin ve icra tekniğinin aynı zamanda kemane ile çalınan eserlerin tanıtılmasında katkı sağlayacağı düşünülmüştür.
Turkish folk music has a very rich structure in terms of cultural context. It contains many instruments still protecting their traditional aspects. Some of these instruments have come to exist inspired from one another. In the light of given statement, Kastamonu violin is one of these instruments originated from others. This study emphasize importance in especially to make the Kastamonu violin widely known and create a prime sample for further researchers. This study aims to reveal the distinctive attitude of Kastamonu violin in both structural and technical characteristics which is professed in coastal Kastamonu. The research consists literature review, audio and visual sources and interview methods. Tangible datas have been achieved through the research process. The implementations of Kemalettin ŞABANOĞLU and Yusuf AKTAŞ have been dictated and notated as sample group and analyzed through reimplementing. Kemalettin ŞABANOĞLU and his student Murat Mevlüt KAYIK have been interviewed and substantial datas have been collected. In the light of findings gathered for the research, alongside with the structural features and the performing tecnique, the musical piece carried out with the violin is believed to be widely promoted.