Açık Akademik Arşiv Sistemi

Tanınmış kişilerin markalaşmasında sosyal medyanın rolü : sanatçı Gülşen örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Cengiz Erdal
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:02:50Z
dc.date.available 2021-03-29T09:02:50Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Naghiyev, Aykhan. (2019). Tanınmış kişilerin markalaşmasında sosyal medyanın rolü : sanatçı Gülşen örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90131
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Kişisel marka kavramı, iletişim kanallarının çeşitlenmesi, bu yolla insanların bilgiye ve diğer insanlara erişe bilirliğin artmasıyla önemli bir kavram haline gelmiştir. Ticari marka olma kavramı süreçlerinin insanlara uyarlanması sonucu ortaya çıkması muhtemel değer artışının farkına varılmasıyla başlayan süreç, günümüzde birçok yönetim becerilerini de kapsayan bir çalışma alanı haline gelmiştir. Kişisel marka bilinci özellikle içinde bulunduğumuz dönemde profesyonel yaşamda çeşitli görev ve amaçlarla yer alan kişilerin yarattığı etki ile iz bırakma ve değer yaratma gücünü arttırmaktadır. Günümüzde yeterince bilinmeyen ve deneyimlenmeyen kişisel marka kavramı ise bireylerin, bir dizi kişisel pazarlama faaliyeti ile hedef kitleye kendilerini tanıtma çalışması olarak tanımlanmaktadır. Ancak kişisel markalaşmaya bir başka yönden bakıldığında da bireylerin, diğer kişiler tarafından nasıl algılandığının yönetilmesi ve bu yönde doğru algının yaratılması amacıyla kimliğin amaca uygun şekillendirilmesini de içermektedir. Bu kavram son yıllarda sosyal medyanın aktif olarak kullanılması ile birlikte sanal mecralar üzerinden de yönetilmekte, sanal mecralar da kişilerin kimlik yaratımına yönelik olarak elverişli bir ortam sunmaktadır. Çalışmada, sosyal medyada kişisel markalaşma süreci incelenmiş; bu bağlamda sanatçı Gülşen ile röportaj yapılmıştır. Ayrıca 400 kişiye anket uygulanmış, bulgular demografik özellikler, sosyal medya kullanımı, kişisel markalaşma olarak 4 grupta incelenmiştir.
dc.description.abstract Personal brand has become an important concept by diversified communications channels and increasing access to information and other people. The process which has begun by noticing the possible value increase as a result of adapting the processes of the concept of being a commercial brand has been a business area that comprises a lot of management skills today. The conscious of personal brand increases the power of leaving a permanent mark and creating value by the effect of people who take place in the professional life for various duties and goals especially in the present era. Personal brand, not sufficiently known and experienced nowadays, is individuals' effort to promote themselves to target audience through a series of marketing activities. However, looking from a different perspective, forming identity accordingly by managing how others perceive and perceive as wanted is included. This concept in the last decade, as social media used more actively, is managed through virtual mediums and these mediums create a convenient environment for individuals identity creations. This study investigates about of personal branding and an interview was done with Gulsen who is Turkish singer. Also in this context, 400 people were surveyed. And research is analyzed under 4 topics—demographic attributes, use of social media, presenting oneself and personal branding.
dc.format.extent VIII, 105 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Marka
dc.subject Marka Yönetimi
dc.subject Sosyal Medya
dc.subject Kişisel Marka
dc.subject İmaj
dc.title Tanınmış kişilerin markalaşmasında sosyal medyanın rolü : sanatçı Gülşen örneği
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Naghiyev, Aykhan
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/