Bu çalışmanın amacı, modern toplumlarda en çok tartışılan olgulardan biri olan vergi ile ilgili yabancı öğrencilerin algılarını incelemektir. Vergi algılarını değerlendiren bu çalışma, Türkiye'deki vergi sistemi ile deneklerin kendi ülkelerinde var olan vergi sistemi arasında bir karşılaştırmaya da imkan verdi. Bu çalışmada betimsel araştırma tasarımı kullanıldı. 500 denek öğrenci araştırmanın hedef kitlesi olarak Marmara Bölgesinden rastgele seçildi. Kapalı uçlu sorular yöneltilerek toplanan birincil veriler, tablolar ve yüzdeler aracılığıyla tanımlayıcı istatistiklerle analiz edildi. Algı düzeyindeki varsayımsal farklılıkları doğrulamak veya reddetmek için çarpıklık ve kartosis değerler parametrik olmayan yöntemlerin kullanılmasına zemin hazırlamıştır. Böylelikle, bu çalışmadan elde edilen sonuçlar, hem Türkiye'de hem de yabancı öğrencilerin ülkelerindeki vergi yasaları içeriğindeki karmaşıklığın mevcudiyetini reddeden bulgular ortaya koymuştur. Her ne kadar incelenen her iki ülkede vergi adaleti oldukça yüksek olsa da, halen adaletsizliğin var olduğu düşüncesi kendine yer buldu. Bununla birlikte, bu çalışma bireylerin vergi sistemine ve devlet harcamalarına karşı olumlu algı ve tutum geliştirdiklerinde daima vergi uyumu davranışını destekleyen bir faktörün mevcut olduğunu göstermektedir.
The objective of this study was to examine the perceptions of foreigner students about tax which appears to be one of the most discussed phenomenon in our modern societies. By assessing their tax perceptions, this study elaborated a comparison between tax system in Turkey and the existing tax system in their country of origin. The study used descriptive research design. A selection of 500 individual respondent students was randomly processed as the population target of this research in the Marmara Region. By using primary data collected through a format of close-ended questions, a number of tables and percentages have been used for analysis under descriptive statistics. The values of skewness and kurtosis paved the way for utilizing non-parametric methods to confirm or reject hypothetical differences in the level of perceptions. Thus, the revealing findings of this research study exhibited indications that rejected availability of complexity in the content of the tax law in both Turkey and foreigner students' country of origin. Although tax fairness was admittedly higher in both the two side countries under study, still alarming associations denounced unfairness. Notwithstanding, this study shows that when individuals hold positive perceptive attitudes in the face of the tax system and towards the spendings operated by government, there is always a triggering factor evolving from within to encourage tax compliance behaviour.