Çalışmanın amacı İmam Hatip Liselerinde okutulan Siyer ders kitabının dini çeşitlilik açısından incelenmesidir. Girişte çalışmanın konusu, amacı, sınırlılıkları, yöntemi ve önemi üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde dini çeşitlilik sınıflandırması (dışlayıcılık, kapsayıcılık ve çoğulculuk) hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise İmam Hatip Liselerinde okutulan Siyer ders kitabının yazımında hangi dini çeşitlilik sınıflandırmasının kullanıldığı, örnek anlatımlar eşliğinde tespit edilmeye çalışılmıştır. Son bölümünde, Siyer ders kitabının yazımında, dini çeşitliliğe ait dışlayıcılık, kapsayıcılık ve çoğulculuk sınıflandırmalarının kullanımına dair bilgi verilmiş ve bunların değerlendirilmesi yapılmıştır.
The aim of the thesis is to analyze the school book which is taught at İmam Hatip High Schools according to its point of diversity in religious terms. At the introduction, the aim, subject, constraints, methods and importance of this study are explained. At the first section classification of religious diversity (exclusivism, inclusivism and pluralism) is explained. At the second section which classification of religious diversity was used in writing this siyar school book is explained with their examples. At the last section the usage of Exclusivism,inclusivism and pluralism concepts are evaluated regarding the writing of the siyar book.