Açık Akademik Arşiv Sistemi

Kültürlerarasılık bağlamında Dschungelkind adlı bestseller romanla aynı adlı filmin karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Funda Kızıler Emer
dc.date.accessioned 2021-03-29T09:02:23Z
dc.date.available 2021-03-29T09:02:23Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Ortakcı, Merve Altıntaş. (2019). Kültürlerarasılık bağlamında Dschungelkind adlı bestseller romanla aynı adlı filmin karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/90000
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada, Alman yazar Sabine Kuegler'in kendi hayatının önemli bir kesitini ele aldığı Dschungelkind adlı otobiyografik romanını aynı adlı filmi ile karşılaştırdık. Edebiyat ve sinema sanatları arasında yapılan medyalararası nitelikteki bu karşılaştırmayı, kültürlerarasılık kavramı ekseninde gerçekleştirdik. Postmodern Alman edebiyatının önemli temsilcilerinden biri olan Sabine Kuegler'in Dschungelkind adlı romanı ve romanın sinemaya uyarlamasını karşılaştıran bu çalışma edebiyat ve sinema sanatlarını kapsamakta olup bu iki sanat dalı arasındaki bağlantıları da araştırmaya yönelir. Kitabı okuyanların macera odaklı baktığını, filmi izleyenlerinse empati kurarak kendisini farklı bir dramın içinde bulduğunu hissettiren bu iki eseri, kültürlerarasılık kavramı çatısı altında karşılaştırdığımız bu çalışma, kültürel bir değişimin ve kültürlerarası çatışmaların izlerini taşımaktadır. Romanın ve filmin ana figürü olan Sabine, yedi yaşından itibaren ailesiyle birlikte yıllarca Endonezya'nın ili olan Batı Papua'daki bir kabileyle birlikte yaşar. Zamanla o kabilenin bir parçası olduğunu hisseden ana figür, yedi yaşına dek yaşadığı ve köken olarak ait olduğu batı toplumu ve kültürüne ise yabancı kaldığını, hatta tümüyle yabancılaştığını fark eder. Yazarın bizzat kendi yaşam deneyimlerini yansıttığı romanındaki temel sorunsal olan yabanıl ve modern kültürlerin birbiriyle çatışması olgusu, beyaz perdenin görsel ve işitsel evrenine aktarımında da aynı romanda olduğu gibi öne çıkar. Kültür ve kültürlerarasılık kavramlarını ve kültürel sanat çalışmalarını psikoloji, eğitim, sağlık, turizm, politika, tarih gibi disiplinler arasında inceleyeceğiz. Film uyarlamalarında öne çıkan konular, kitabın taşıdığı kültürlerarası farklılıkları öne çıkaran unsurlar, dünya edebiyatından 7. Sanata uyarlanan filmlerin etkileri, Alman sinema ekolünde önemli kitap-film uyarlamaları, Sabine Kuegler'in hayatındaki değişiklikler gibi pek çok sorunun cevabını ele alacağımız bu çalışma kültürel değişikliklerin insan ruhundaki etkilerini tartışarak irdelemektedir. Özetle burada, Alman edebiyatından seçtiğimiz bu roman ve onun sinemaya uyarlamasında öne çıkan kültür farklılıkları ve çatışkıları sorunsalını, edebiyat ve sinema sanatlarının anlatım teknikleriyle birlikte irdeleyerek karşılaştırmalı olarak incelemeye çalıştık. Bu şekilde içinde yaşadığımız postmodern çağın da en önemli başlıklarından biri olan kültürlerarasılık kavramını aydınlatmayı hedefledik.
dc.description.abstract In this article we compared the German writer Sabine Kuegler's autobiographical novel Dschungelkind, in which an important section of her life, with the same name called film. We actualized this comparison between the literature and cinema arts as intermediality in the context of interculturalism. This article, which compares Sabine Kuegler's novel Dschungelkind, which is one of the most important representatives of postmodern German literature, and her adaptation to the cinema, covers the arts of literature and cinema, and explores the connections between these two branches of art. Those, who read the book Dschungelkind, look adventure-oriented, and those, who watch the film Dschungelkind, think empatic. We compared these two works under the notion of interculturalism. Our article carries the traces of intercultural exchangings and intercultural conflicts. Sabine, who is the main figure of the novel and film, has been living in a tribe in West Papua, the province of Indonisia for years, with her family, since the age of 7. The main figure feels like a part of this tribe in time. She feels unfamiliar to the west society and culture in which she lived until the age of seven. The main problematic of the novel, in which the author reflects her own life experiences, is the phenomenon of the conflict between primitive and modern culture. This phenomenon gets ahead in visual and auditory system of cinema as in novel. We will analyze the notion of culture and interculturalism and the cultural artworks between the disciplines as psychology, education, health, tourism, politics and history. The topics in film adaptations, the elements that highlight the intercultural differences of the book, the effects of film adapted from the world literature to the 7th art, the important book-film adaptation in the German cinema and the changings in the Sabine Kuegler's life. All these are discussed in this article. Also we discussed the effects in the human spirit of the cultural changings. In summarize, we examined the problematic of cultural differences and conflicts in this novel we selected form German literature and its adaptation to cinema. We tried to examine comparatively with the narrative techniques of literature and cinema arts. In this way, we aimed to illuminiate the notion of interculturalism, which is one of the important topics of the postmodern era in which we live.
dc.format.extent IV, 202 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sabine Kuegler
dc.subject Roman
dc.subject Edebiyat
dc.subject Sinema
dc.subject Kültürlerarasılık
dc.title Kültürlerarasılık bağlamında Dschungelkind adlı bestseller romanla aynı adlı filmin karşılaştırılması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı,
dc.contributor.author Ortakcı, Merve Altıntaş
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/