Açık Akademik Arşiv Sistemi

Monopol antenli uçaklarda alan örüntüsünün ve kuplajın kırınımın düzgün teorisi (UTD) ile bulunması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Osman Çerezci
dc.date.accessioned 2021-03-25T11:49:52Z
dc.date.available 2021-03-25T11:49:52Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Dağdeviren, Ali . (2006). Monopol antenli uçaklarda alan örüntüsünün ve kuplajın kırınımın düzgün teorisi (UTD) ile bulunması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/81931
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada bir F-4 uçağının üzerine yerleştirilmiş antenlerin ışıma örüntüleri veantenler arası kuplaj simülasyonlarla ve yazılan kodlarla incelenmiştir. Metod olarakUTD metodu, MoM metodu ve MoM/UTD melez metodları kullanılmıştır.Sonuçların doğruluğunu kontrol etmek için ölçekli bir modelle deneysel ölçümlergerçekleştirilmiştir. UTD metodunun en az MoM kadar doğru sonuçlar verdiği veproblem çözme süresinin MoM metodundan en az 100 kat daha kısa olduğugösterilmiştir. Ayrıca MoM/UTD melez metodunun da gerçeğe yakın sonuçlarverdiği gözlemlenmiştir.Bu çalışmada ayrıca kanat etkisinin ihmal edilebilir olduğu durumlar göz önünealınarak uçağın ana gövdesi bir silindir gibi düşünülüp, uçak üzerinde antenyerleşiminin en ideal bölgeleri ve en optimum bölgeleri saptanmıştır. Bu saptamadametod olarak tüm çalışma frekans bandında ortalama minimum elektromanyetikgirişim hesaplanması kullanılmıştır.
dc.description.abstract In this work, radiation pattern and mutual coupling of antennas mounted on a F-4aircraft are analyzed via simulations and computer codes. The methods used are,UTD, MoM/UTD hybrid method and MoM. To check the validity of the results themeasurements are performed on a scaled model. It was observed that the UTD is asaccurate as the MoM method and the MoM/UTD hybrid method gives also quiteaccurate results. Also, UTD is at least 100 times faster than the MoM method.In addition, the ideal and optimum antenna placement points are determined byassuming the fuselage of the aircraft as a cylinder. This work is valuable in theregion that the wing effects are neglectable. The method used here is computing theaverage minimum electromagnetic interference in the whole operating frequencyrange.
dc.format.extent XIIII, 89 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Kuplaj, Işıma örüntüsü
dc.subject Kırınım
dc.title Monopol antenli uçaklarda alan örüntüsünün ve kuplajın kırınımın düzgün teorisi (UTD) ile bulunması
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı, Elektronik Bilim Dalı
dc.contributor.author Dağdeviren, Ali
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record