Bu çalışmada bir F-4 uçağının üzerine yerleştirilmiş antenlerin ışıma örüntüleri veantenler arası kuplaj simülasyonlarla ve yazılan kodlarla incelenmiştir. Metod olarakUTD metodu, MoM metodu ve MoM/UTD melez metodları kullanılmıştır.Sonuçların doğruluğunu kontrol etmek için ölçekli bir modelle deneysel ölçümlergerçekleştirilmiştir. UTD metodunun en az MoM kadar doğru sonuçlar verdiği veproblem çözme süresinin MoM metodundan en az 100 kat daha kısa olduğugösterilmiştir. Ayrıca MoM/UTD melez metodunun da gerçeğe yakın sonuçlarverdiği gözlemlenmiştir.Bu çalışmada ayrıca kanat etkisinin ihmal edilebilir olduğu durumlar göz önünealınarak uçağın ana gövdesi bir silindir gibi düşünülüp, uçak üzerinde antenyerleşiminin en ideal bölgeleri ve en optimum bölgeleri saptanmıştır. Bu saptamadametod olarak tüm çalışma frekans bandında ortalama minimum elektromanyetikgirişim hesaplanması kullanılmıştır.
In this work, radiation pattern and mutual coupling of antennas mounted on a F-4aircraft are analyzed via simulations and computer codes. The methods used are,UTD, MoM/UTD hybrid method and MoM. To check the validity of the results themeasurements are performed on a scaled model. It was observed that the UTD is asaccurate as the MoM method and the MoM/UTD hybrid method gives also quiteaccurate results. Also, UTD is at least 100 times faster than the MoM method.In addition, the ideal and optimum antenna placement points are determined byassuming the fuselage of the aircraft as a cylinder. This work is valuable in theregion that the wing effects are neglectable. The method used here is computing theaverage minimum electromagnetic interference in the whole operating frequencyrange.