Açık Akademik Arşiv Sistemi

Trenlerde kayma plakalarına uygulanan dolgu kaynağı uygulamalarının mekanik özelliklerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Salip Aslanlar
dc.date.accessioned 2021-03-25T11:49:43Z
dc.date.available 2021-03-25T11:49:43Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Varol, Faruk . (2006). Trenlerde kayma plakalarına uygulanan dolgu kaynağı uygulamalarının mekanik özelliklerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/81883
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Raylı taşıtların boji aksamlarında çalışan kayma plakaları sürekli aşınma tesirialtında çalışma sonucu aşınmaya maruz kalarak, çalışma toleransları dışına çıkarakgörev yapamaz duruma gelmektedir.Bu problemi ortadan kaldırmak amacıyla hasarlı parçalara elektrik ark kaynakyöntemi ile sert dolgu işlemi uygulanarak hasarlı parçalar tamir edilmekte ve aşınmaperformansı olumlu yönde geliştirilmektedir. Bu çalışmada, birçok farklı malzemeyeuygun elektrot ve kaynak yöntemi kullanılarak sert dolgu kaynağı tatbik edilmiş vebu işlemin, malzemenin aşınma, tokluk, darbe mukavemeti gibi birçok mekaniközelliklerini olumlu yönde artırıldığı görülmüştür.Raylı taşıtlarda kullanılan Throdur 1730 takım çeliği elektrik ark kaynak yöntemikullanılarak DIN 8555 normuna göre kodlanmış E2-UM-60 Z elektrodu ile sertdolgu kaynağı yapılmıştır. Sert dolgu yapılmış ve yapılmamış malzemenin çekmemukavemeti, sertlik, aşınma ve aşınma sonucu malzeme kayıpları gözlemlenmiş aynızamanda raylı taşıtların sıcak ve soğuk hava şartlarında çalıştığı göz önündebulundurularak farklı sıcaklıklarda darbe mukavemetleri incelenmiştir.Ana malzeme ile sert dolgu kaynağı yapılan malzemenin yukarıda sayılan mekaniközellikleri mukayese edilmiş ve sert dolgusu yapılan numunelerinin mekaniközellilerinin ana malzemeye kıyasla daha iyi olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstract Sliding plates which are located on the bogies of railway vehicles are exposed tofrictional environments during service and as a result of cyclic friction theseelements of bogies are exposed to wear failure.In order to solve this problem, worn and failed parts are fillet welded by usingelectric arc welding method. In this study, a group of specimen was welded by hardfillet welding principle by choosing proper electrode and welding method. It wasobserved that these processes were increased the mechanical properties of mainmaterials such as wear and impact resistance, toughness, etc.In this study, Throdur 1730 steel used in railway vehicles was exposed to hard filletwelding by using DIN 8555 E2-UM-60 Z-electrode by means of electric arc welding.Two groups of specimen, original and fillet welded, were done destructive tests todetermine their mechanical properties and to compare the welding effect on it. Allspecimens were exposed to uni-axial tensile testing, wear tests and impact tests withdifferent temperatures.
dc.format.extent XV, 108 yaprak ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Aşınma
dc.subject Kayma Plakası
dc.subject Dolgu kaynağı
dc.title Trenlerde kayma plakalarına uygulanan dolgu kaynağı uygulamalarının mekanik özelliklerinin incelenmesi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Metal Eğitimi Anabilim Dalı, Metal Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Varol, Faruk
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record