Raylı taşıtların boji aksamlarında çalışan kayma plakaları sürekli aşınma tesirialtında çalışma sonucu aşınmaya maruz kalarak, çalışma toleransları dışına çıkarakgörev yapamaz duruma gelmektedir.Bu problemi ortadan kaldırmak amacıyla hasarlı parçalara elektrik ark kaynakyöntemi ile sert dolgu işlemi uygulanarak hasarlı parçalar tamir edilmekte ve aşınmaperformansı olumlu yönde geliştirilmektedir. Bu çalışmada, birçok farklı malzemeyeuygun elektrot ve kaynak yöntemi kullanılarak sert dolgu kaynağı tatbik edilmiş vebu işlemin, malzemenin aşınma, tokluk, darbe mukavemeti gibi birçok mekaniközelliklerini olumlu yönde artırıldığı görülmüştür.Raylı taşıtlarda kullanılan Throdur 1730 takım çeliği elektrik ark kaynak yöntemikullanılarak DIN 8555 normuna göre kodlanmış E2-UM-60 Z elektrodu ile sertdolgu kaynağı yapılmıştır. Sert dolgu yapılmış ve yapılmamış malzemenin çekmemukavemeti, sertlik, aşınma ve aşınma sonucu malzeme kayıpları gözlemlenmiş aynızamanda raylı taşıtların sıcak ve soğuk hava şartlarında çalıştığı göz önündebulundurularak farklı sıcaklıklarda darbe mukavemetleri incelenmiştir.Ana malzeme ile sert dolgu kaynağı yapılan malzemenin yukarıda sayılan mekaniközellikleri mukayese edilmiş ve sert dolgusu yapılan numunelerinin mekaniközellilerinin ana malzemeye kıyasla daha iyi olduğu tespit edilmiştir.
Sliding plates which are located on the bogies of railway vehicles are exposed tofrictional environments during service and as a result of cyclic friction theseelements of bogies are exposed to wear failure.In order to solve this problem, worn and failed parts are fillet welded by usingelectric arc welding method. In this study, a group of specimen was welded by hardfillet welding principle by choosing proper electrode and welding method. It wasobserved that these processes were increased the mechanical properties of mainmaterials such as wear and impact resistance, toughness, etc.In this study, Throdur 1730 steel used in railway vehicles was exposed to hard filletwelding by using DIN 8555 E2-UM-60 Z-electrode by means of electric arc welding.Two groups of specimen, original and fillet welded, were done destructive tests todetermine their mechanical properties and to compare the welding effect on it. Allspecimens were exposed to uni-axial tensile testing, wear tests and impact tests withdifferent temperatures.