Maple programının, geometrik yapılar üzerindeki uygulamaların sunulduğu bu çalışmanın birinci bölümünde, çalışmanın amaçlarından bahsedilmiş. İkinci bölümünde, programlama dilinin temel mantığını oluşturan, koordinat sistemleri, hakkında bilgiler verilmiştir. Verilen bu bilgilerin amacı, ekler kısmında yazılan kodları desteklemektir.Üçüncü bölümde, tasarım uygulamalarına çok elverişli olan Bezier, Spline?gibi eğri türleri anlatılmış. Eğriler üzerinde gerçekleştirilen dönüşüm işlemlerinden bahsedilmiş ve son olarak verilen örneklerle dönüşüm işlemleri ile geometrik yapıların hareketliliği arasında bağlantı kurulmuştur.Dördüncü bölümde de üçüncü bölüme paralel olarak eğriler konusunda anlatılanlar, yüzeylere aktarılmıştır ve en son bölümünde de çalışmanın amacı olan hareketli grafiklerle anlatılanlar desteklenmiştir.Anahtar kelimeler: Koordinat, Eğri, Yüzey, Hareketli grafik
In this thesis?s first chapter, explained geometrical structure application with maple programming language. Second chapter, gived information about coordinate systems, wich is the basic logical structure of maple programming language.In third chapter, explained Bezier and Spline curves, and then explained translation process. Lastly, gived geomerical structure animation with translation process.And finaly explained Bezier, Spline, Rotational surrrfaces, and also explained ttthis surfaces? animation with animation graphics.Keywords: Coordinate, Curve, Surface, Animation