Su altı mühendislik yapılarında (tünel, liman, iskele, köprü ayağı, vb.) karşılaşılan taşıma gücü düşük zeminlerde sıvılaşma potansiyelinin yapıya vereceği zarar vurgulanmıştır. Deniz tabanı sıvılaşmasını engellemek veya en az seviyeye düşürmek için iyileştirme yöntemlerine ihtiyaç duyulmaktadır.Kompaksiyon enjeksiyonlama, Jet grout ve çimento enjeksiyonu gibi farklı deniz tabanını iyileştirmek için yöntemler bulunmaktadır. Bu yöntemler ayrıca birbiri ile olan farklılıklardan dolayı çeşitli kıstaslara değerlendirilmektedirBu çalışma da söz konusu deniz tabanı iyileştirme yöntemleri açıklanarak Marmaray Projesi boğaz geçişi kısmında uygulanan kompaksiyon enjeksiyon yönteminin yapılış ve uygulanış biçimi detaylı bir biçimde anlatılmıştır. Bu yöntemin uygulanabilirliği ve uygulamadaki başarısı Excel ortamında hazırlanmış bilgisayar programı ile yapılan kompaksiyon enjeksiyon yöntemine ait CPT verileri ile iyileştirme öncesi ve iyileştirme sonrası sıvılaşma oluşumunun varlığı değerlendirilmiştir
The present author dwells on the damage to the structure that might stem from potential liquefaction in ground surfaces load bearing capacity of which is low and which are encountered underwater engineering structures (tunnel, port, jetty, abutment, etc.). Improvement methods are required in order to prevent or minimize the liquefaction of seabed.There are different methods to improve seabed such as compaction injection, jet grouting and cement injection. Those methods are also evaluated separately with various criteria because of their different characteristics.In this study, related seabed improvement methods are described and implementation process of compaction injection method applied in Marmaray Project is explained in detail. Feasibility and successful application of the related method, CPT data for compaction injection method done via a computer program prepared in Excel medium and the existence of liquefaction formation before and after improvement are evaluated.