Açık Akademik Arşiv Sistemi

Bina maketlerinin eğitim materyali olarak kullanılması ve öğrenme üzerindeki etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Ahmet Celal Apay
dc.date.accessioned 2021-03-24T08:57:35Z
dc.date.available 2021-03-24T08:57:35Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Gürbüz, Ali. (2009). Bina maketlerinin eğitim materyali olarak kullanılması ve öğrenme üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü; Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/80955
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Yapı Eğitimi bölümünde öğrenci başarısını ve derse olan ilgiyi artırmak amacıyla, bir bina maketinin eğitim materyali olarak kullanılması incelenmiştir. Son yıllarda hızla önemini artıran maket materyalinin tanımı, çeşitleri ve kullanım alanları belirtilerek, temsil ettiği nesnenin somut bir örneği olması sebebiyle, öğrenme ve öğretimde kullanılması ele alınmıştır.Araştırma kapsamında, Yapı Eğitimi 1. Sınıf öğrencilerine, Teknik Resim dersinin ?Plandan kesit çıkartma? konusu anlatılırken uygulanabilecek kolaylıkta bir proje hazırlanarak, projenin plan ve kesitlerini gösteren bir maketi yapılmıştır. Daha sonra öğrenciler ?Deney? ve ?Kontrol? olmak üzere iki gruba ayrılarak, öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgi ve tutumları ölçülmüş, ardından kontrol grubunda öğretmen merkezli, deney grubunda ise maket üzerinde konu anlatımı yapılmıştır. Anlatımlar sonunda her iki grubunda başarı ve tutumları tekrar ölçülerek sonuçlar değerlendirilmiştir. Değerlendirmede maket destekli öğretim tekniğinin kullanıldığı Deney grubunda, başarı ve tutumun, öğretmen merkezli anlatım tekniğiyle ders işlenen kontrol grubuna göre daha fazla yükseldiği görülmüştür.
dc.description.abstract A building model were exemined to used as a model of the education material, student success and increase for their interest in course in section of construction training. In recent years, the quickly increasing importance of the definition of the model material, variations and using of areas by inditacing, due to represents a concrete example of the object, has been taken up in learning and teaching. In the research coverage a model has been built to showing of projet?s plans and sections, a project are prepared in a convenience that can be applied in Technical Drawing course "Creating a cross-section of the Plan" for Construction Education first class students.Afterward students divided into two groups by ?Experimental and Control?, students' attitudes and prior knowledges were evaluated about subject, after subject description was made on the model Experimental group and teacher-centered in the control group. At the end of expression both of groups? success and attitude were evaluated by measuring the results. Success and attitudes observed to increase more than the evaluation techniques used by model-aided education in the experimental group according as teacher-centered lessons in control group.
dc.format.extent IX, 79 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Maket
dc.subject Mimari maketler
dc.subject Eğitim materyali olarak maket
dc.title Bina maketlerinin eğitim materyali olarak kullanılması ve öğrenme üzerindeki etkisi
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yapı Eğitimi Anabilim Dalı, Yapı Bilim Dalı
dc.contributor.author Gürbüz, Ali
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record